TeleComputing inngår IT-driftsavtale med Color Line

TeleComputing annonserer i dag en IT-driftsavtale med Color Line som gir TeleComputing ansvaret for drift av Color Lines IT infrastruktur. Avtalen har en varighet på 5 år med en kontraktsverdi på mer enn 60 millioner kroner.

Color Line AS er Norges største og et av Europas ledende cruise- og transportrederier med ca. 2 500 årsverk i fire land. Rederiet opererer innen passasjer- og godstransport, konferanse, hotelldrift, restauranter, detaljhandel, underholdning og turproduksjon. Rederiet har i dag en operasjonell flåte på seks skip, og opererer fire internasjonale fergelinjer mellom syv havner i Norge, Tyskland, Danmark og Sverige.

- For å kunne fokusere enda mer på egen kjernevirksomhet ønsket vi å finne en partner som kunne standardisere og effektivisere driften av IT-infrastruktur, og ved å definere riktig kvalitetsnivå reduseres Color Lines kostnader på området. Gjennom avtalen med TeleComputing frigjøres tid og ressurser slik at vi får handlingsrom til å øke vårt bidrag til forretningsutvikling for Color Line" sier Marianne Gade Gørbitz, IT-direktør i Color Line.

I den nye løsningen flyttes store deler av Color Lines infrastrukturmiljø og data til TeleComputings moderne datasenter. Samtidig tar TeleComputing ansvaret for servicedesk 24/7 samt drift av lokale serverplattformer, nettverk, klienter og øvrig IT-infrastruktur om bord på skipene og ute på de ulike lokasjonene slik at Color Line sikres høy stabilitet og tilgjengelighet for applikasjoner og IT-løsninger som benyttes både til lands og til sjøs.

- TeleComputing har over mange år utviklet standardiserte og fleksible IT-driftsløsninger som gir våre kunder en profesjonell og pålitelig IT-driftsløsning til en vesentlig lavere pris enn hva de fleste kunder selv kan oppnå ved å håndtere IT-driften internt. At en kunde av denne størrelse velger å gå fra intern IT-drift og over på vår standardiserte driftsmodell tar vi som en sterk bekreftelse på at våre løsninger bidrar til å redusere våre kunders IT-driftskostnader. Samtidig hjelper vi våre kunder med å frigjøre verdifull tid til egen kjernevirksomhet fremfor IT-driftsrelaterte fokus, sier Lars David Klausen, salgs- og markedsdirektør i TeleComputing.

– Det var svært gledelig at Color Line valgte TeleComputing som sin nye IT-driftsleverandør. TeleComputing har bygget opp betydelig kompetanse og erfaring med IT-drift for kunder innen shipping, hotell og retail. Avtalen med Color Line bidrar til å styrke vår posisjon ytterligere innen disse sektorene. Vår sentraliserte IT-driftsplattform sammen med våre konsepter for drift av lokal hardware og velprøvde IT-driftsprosesser gjør oss i stand til å ta totalansvaret for IT driften hos komplekse kunder som Color Line, sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

For mer informasjon, kontakt:

TeleComputing AS: Lars David Klausen, Salgs- og markedsdirektør tlf: +47 93 48 37 17

Color Line AS: Marianne Gade Gørbitz, IT-direktør tlf +47 91 72 87 97

TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, sentraliserte ASP løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Selskapet har daglig ansvar for IT-driften i ca 800 nordiske bedrifter og 85 000 IT-brukere. Datterselskapet Kentor er en systemintegrator som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 900 ansatte på 7 lokasjoner i 4 land og 800 bedriftskunder i Norden. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om Color Line