TeleComputing inngår omfattende IT-driftsavtale med Com Hem

Com Hem AB, Sveriges ledende leverandører av triple play-tjenester - tv, bredbånd og telefoni, har fornyet og utvidet sin IT-driftsavtale med TeleComputing. Avtalen innebærer at TeleComputing får ansvaret for selskapets IT-drift og tilhørende IT On Demand tjenester basert på TeleComputings sentraliserte leveranseplattform, samt Onsite support, applikasjonsdrift og helpdesk. Avtalen er 3-årig og ordreverdien anslås til ca. MSEK 40.

Avtalen betyr at TeleComputing får totalansvar for hele Com Hems IT-drift og forvaltning. Blant driftstjenestene inngår bl.a. Standardarbeidsplass (helhetlig IT-støtte til alle Com Hems IT-brukere), Onsite support, applikasjonsdrift og helpdesk (ServiceDesk).

– Vi valgte å fornye avtalen med TeleComputing siden de har synliggjort bra, standardiserte løsninger til konkurransedyktige betingelser. Fleksibilitet og erfaring med raske endringer ble vektlagt spesielt, sier Krister Tånneryd, COO i ComHem.

Com Hem er en av Sveriges ledende leverandører av triple play-tjenester - tv, bredbånd og telefoni. I dag er ca. 40 prosent, 1.76 millioner, av Sveriges husstander allerede tilknyttet Com Hems nett.

– Vårt svenske datterselskap, Kentor, har vært ComHems IT-partner i en årrekke og har lenge vært involvert i utvikling og forvaltning av effektiv IT-støtte for selskapet. Vi er meget stolte over at Com Hem også har valgt TeleComputing som sin IT-driftspartner. Vi ser dette som en bekreftelse på at våre løsninger oppfyller markedets krav på kostnadseffektivitet, tilgjengelighet, fleksibilitet og sikkerhet, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.