TeleComputing inngår sentralisert IT-drift avtale verdt MNOK 35

GDF SUEZ E&P Norge AS, et heleid datterselskap av energigiganten GDF SUEZ, har fornyet og utvidet sin IT-drift avtale med TeleComputing. Avtalen innebærer at TeleComputing får ansvar for bedriftens IT-drift og relaterte IT On Demand tjenester basert på TeleComputings sentraliserte IT leveranse konsept. Den initiale 3-års avtalen har en estimert verdi på MNOK 35.

– Vi valgte å fornye og utvide vårt samarbeid med TeleComputing da de kunne vise til gode, standardiserte og konkurransedyktige løsninger i tråd med våre IT behov. Fleksibilitet og erfaring ble vektlagt spesielt, sier Knut-Olaf Rusten, ICT Manager i GDF SUEZ E&P Norge AS. GDF SUEZ er en av verdens ledende energitilbydere og aktive innenfor hele den energibaserte verdikjeden. Som en av nykommerne på den norske kontinetalsokkelen har GDF SUEZ E&P Norge, et heldeid datterselskap i GDF SUEZ, etablert en solid lisensportefølje siden etableringen i 2001. – Vi er meget stolte over at GDF SUEZ E&P Norge har valgt TeleComputing som sin IT-driftspartner. Vi ser dette som nok en bekreftelse på at våre sentraliserte driftsløsninger oppfyller markedets krav på kostnadseffektivitet, tilgjengelighet og sikkerhet. Denne avtalen synliggjør også vår lokale tilstedeværelse i Stavanger regionen, sier Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør i TeleComputing.

Tags: