TeleComputing leverer IT drift slik at Huge kan fokusere på sine kunder

Det kommunale selskapet Huge Fastigheter har valgt TeleComputing på IT drift for en periode på 4 år med mulighet for forlengelse på ytterligere 3 år. Avtalen omfatter klientdrift, applikasjonsdrift, servicedesk og infrastruktur.

I hard konkurranse med 22 andre leverandører har TeleComputing vunnet Huges offentlige anbud på IT-tjenester. TeleComputing skal levere IT-drift som en tjeneste til Huge med sine 280 brukere slik at den interne IT-avdelingen kan fokusere på strategisk utvikling og fungere som en bestiller-organisasjon. Avtalen er verd ca SEK 18 millioner.

– Vi kommer fortsatt ha fokus på vår driftsstabilitet, men gjennom å outsource IT-driften kan vi også modernisere IT-miljøet og muliggjøre nye og effektive måter å arbeide på, sier Alexandra Göransson, IT og kommunikasjonssjef i Huge Fastigheter.

Målet med tjenesteutsetingen var først og fremst å skape mulighet for å realisere forretningsmessige behov gjennom å arbeide mer med strategisk IT-utvikling.

I selvbetjeningsportalen som TeleComputing leverer til Huge kan kunden selv ta hånd om mye av administrasjonen og provisjoneringen av eget IT-miljø, som f.eks øke eller redusere antallet brukere, tildele applikasjoner osv.

– Huge behøvde en proaktiv leverandør med fokus på sikkerhet og som på en effektiv måte klarer å dekke bedriftens behov for IT-løsninger. Vi leverer IT-drift som en tjeneste med høy kvalitet og stabilitet slik at kunden kan fokusere på sin kjernevirksomhet, sier Johan Wernberg, VD i TeleComputing Sverige

For mer informasjon, kontakt:

TeleComputing Sweden AB: Johan Wernberg, VD, tel: 0733-55 09 36

e-post: johan.wernberg@telecomputing.se

TeleComputing er en ledende tilbyder av nettskytjenester, sentraliserte IT-driftsløsninger og IT-outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden.

Mer informasjon: www.telecomputing.no .

Om Huge Fastigheter

Huge Fastigheter er et av Sveriges ti største kommunale eiendomsselskaper og eies av Huddinge Kommune. Selskapet har en omsetning på SEK 1.3 milliarder.