Terje Mjøs ny konsernsjef for TeleComputing

Report this content

Styret i TeleComputing har utpekt Terje Mjøs til konsernsjef for TeleComputing. Terje Mjøs, som var konsernsjef for Evry frem til 2015, tiltrer sin nye stilling 3. april 2017. Sven Tore Kaasa, konsernsjef for TeleComputing siden 2009, går i forbindelse med bytte av konsernsjef over til en posisjon som styremedlem i TeleComputing.

«Etter mange intensive år med oppkjøp, samordning og rask vekst fortsetter vi å arbeide etter vår ambisiøse vekstplan for TeleComputing. Vi ser store muligheter til å øke oppkjøpstakten, raffinere vår forretningsmodell mot et enda tettere forretningspartnerskap med kundene enn vi har i dag, og utvikle våre skybaserte og integrerte IT-tjenester og arbeidsmodeller sammen med våre samarbeidspartnere. Terje Mjøs’ lange erfaring fra IT-industrien, senest som konsernsjef for et av Nordens ledende IT-bedrifter, passer utmerket i den fase TeleComputing nå har kommet inn i. Vi ser frem til at Terje Mjøs slutter seg til oss for å utvikle selskapet og fortsette å bygge TeleComputing», kommenterer Johan Lindqvist, styreleder i TeleComputing.

TeleComputing har de seneste årene hatt en god utvikling og etablert en sterk posisjon i Norge og Sverige. Virksomheten har Europas største og mest moderne driftsplattform for SMB-markedet og leverer alt fra komplett IT-drift til enklere IT-tjenester.

«Terje Mjøs har tilbrakt størstedelen av sin karriere i IT-bransjen i Norden og har bevist sin evne til å utvikle kundeservice og lede endringsprosesser og forretningsutvikling. Han har utmerkede forutsetninger for å lede TeleComputing i neste fase med strategisk utvikling og fortsette å skape vekst i organisasjonen og gjennom oppkjøp. Jeg vil samtidig passe på å takke Sven Tore Kaasa for hans innsats under en lang og fremgangsrik tid som konsernsjef og jeg ser frem imot å arbeide med ham i styret for TeleComputing”, kommenterer Thomas Klitbo, Partner på IK Investment Partners.

For mer informasjon, kontakt:
Terje Mjøs, konsernsjef for TeleComputing fra 3. april, tlf. +47 900 34 159, Johan Lindqvist, styreleder i TeleComputing, tlf. +46 733 550 935, eller Thomas Klitbo, partner i IK Investment Partners, tlf. +44 7787 567008.

Om TeleComputing
TeleComputing-konsernet er en hurtigvoksende leverandør av komplette IT-tjenester på det nordiske markedet. TeleComputing leverer markedsledende løsninger innefor IT-drift, skytjenester, outsourcing og SaaS-tjenester (Software as a Service). Konsernet har over 1000 ansatte på 9 lokasjoner i 4 land og ca 1 300 bedriftskunder i Norden. TeleComputing er sertifiser etter ISO9001 (kvalitet), ISO 27001 (sikkerhet) og ISO14001 (miljø). For mer informasjon, se www.telecomputing.no

Tags: