Apotek 1 og The Body Shop inngår unik samarbeidsavtale i Norge

Fra 1. mai 2011 blir en rekke bestselgende produkter fra The Body Shop å finne i Apotek 1-kjedens utsalg. Pilotprosjektet skal i første omgang gjelde ca 40 Apotek 1, fordelt over hele landet, og planen er å utvide samarbeidet.

Dette er første gang The Body Shop tillater salg gjennom andre enn egenkontrollerte utsalgssteder, og det var Procorp AS som tok initiativet til å få partene til forhandlingsbordet. Det var så vellykket at avtalen om et pilotprosjekt ble gjort på rekordtid.

Kvalitet og filosofi
”Vi ser at produktene til The Body Shop blir en spennende utvidelse av hudpleiesortimentet i apotekene våre, og vi har veldig stor tro på deres uttalte samfunnsansvarlige profil. Vi er særlig glad for at The Body Shop og vi har sammenfallende syn på kravene til kvalitet for å gi kundene våre trygge og gode produkter”, sier Marketing Manager Maiken Skirstad Mo i Apotek 1.

Kunderådgivning
”For oss er dette en mulighet til å nå ut til nye kunder, da Apotek 1 har utsalg mange steder hvor det ikke vil være aktuelt å etablere en fullsortiment The Body Shop butikk. I tillegg er vi imponert over den profesjonelle kunderådgivningen i Apotek 1, noe som er alfa og omega for oss”, sier Retail Manager Marianne Fossum i The Body Shop.

Informasjon om Apotek 1:
Apotek 1 er Norges største apotekkjede med over 250 apotek, fordelt over hele landet. Kjeden har eksistert i sin nåværende form siden 2001 og har en markedsandel på om lag 40%. Selskapet eies av Apokjeden AS. Apotek 1 er også Norges største farmasøytiske arbeidsplass med sine om lag 3000 medarbeidere, og er basert på gode norske apotektradisjoner og moderne detaljhandelsprinisipper.

Informasjon om The Body Shop:
The Body Shop, grunnlagt av Dame Anita Roddick i England, er kjent som det etiske kosmetikkselskapet som er lideskapelig opptatt av naturlige ingredienser, rettferdig handel og dyrevern. Fra den beskjedne starten i Brighton i 1976 har kjeden nå over 2000 butikker i 64 land. Første etablering i Norge ble gjort i 1986, og kjeden har i dag snart 50 butikker over hele landet.

Kontaktperson hos The Body Shop: Direktør Hilde Vanvik, tlf 67 59 28 50

Kontaktperson hos Apokjeden AS: Adm. dir. Lars Birkeland, tlf 21 61 10 00