Radisson SAS Hotel Tromsø skal igjen bli nr.1

Report this content

Største enkelthotellsatsing i Nord-Norge noensinne: Radisson SAS Hotel Tromsø skal igjen bli nr.1 (Oslo 24. mai 2005) Vital og Rezidor SAS skal investere i overkant av 200 millioner kroner på utbygging og renovering av Radisson SAS-hotellet i Tromsø og det tilhørende kvartalet. Etter utbyggingen blir Radisson SAS Tromsø blant landets største hoteller og målet er igjen å bli nummer én i Nord-Norge. Investeringen representerer den største satsingen på et enkelthotell i Nord-Norge noensinne. Utbyggingen starter i midten av oktober. Når hotellet står ferdig sommeren 2007, vil Radisson SAS Tromsø være et av landets fremste kurs- og forretningshoteller av høy internasjonal standard. - Radisson SAS Tromsø skal igjen bli nummer én i Tromsø. Kapasiteten økes betydelig og vi blir nå et av landets største hoteller, sier hotelldirektør Dag J. Høybakk ved Radisson SAS Hotel Tromsø. Rezidor SAS forventer at investeringen på drøyt 200 millioner kroner vil gi en omsetningsøkning på 40-50 millioner kroner allerede det første året og om lag 50 nye arbeidsplasser. - Vi har stor tro på Tromsø som hotellmarked. Nordområdene vil være et satsingsområde for myndighetene og næringslivet i årene som kommer, og Tromsø er i denne forbindelse knutepunktet, sier administrerende direktør Martin Creydt i Rezidor SAS Norge. Alle fasiliteter i det eksisterende bygget skal totalrenoveres. I tillegg skal et nybygg oppføres som skal inneholde et nytt inngangsparti, fem nye møterom, lobby og kongress- og bankettsal med plass til 600 personer, i tillegg til 76 nye og store hotellrom, hvorav åtte er suiter. Totalt antall rom etter renoveringen vil bli 265. Hotellets funksjonalitet og tekniske løsninger vil holde høy internasjonal standard. Også området rundt hotellet skal få nytt liv. I tillegg til selve hotellsatsingen, har Vital kjøpt de verneverdige Holmboe-bryggene i det samme området. - Vi har påtatt oss ansvaret for hele kvartalet. Holmboe-bryggene skal restaureres slik at hele kvartalet vil fremstå som nytt og helhetlig. Dette vil bli et hotell i toppklasse med tilhørende flotte omgivelser, uttaler direktør i Vital Eiendom, Halvard M. Bergby. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Vital Eiendom; Halvard M. Bergby, Direktør Marked Hotell, mobil 91 88 93 84 Radisson SAS Hotel Tromsø; Dag Høybakk, Hotelldirektør, mobil 90 17 45 17 Rezidor SAS Norge; Martin Creydt, Administrerende direktør, mobil 48 18 38 45 Til redaksjonen: Vital Eiendom AS er Norges største eiendomsselskap i privat sektor. Selskapet forvalter et totalt areal på ca. 1,8 mill. kvm. og har 125 ansatte i Bergen, Oslo og Trondheim. Vital Eiendom er heleid datterselskap av Vital Forsikring ASA og forvalter Vitals eiendomsinvesteringer og DnB NORs bankbygg. Vital er et selskap i DnB NOR-konsernet. Rezidor SAS Hospitality er et av de hurtigst voksende hotell selskapene i verden, og inkluderer i dag 242 hoteller i 47 land, med over 50 000 rom i drift og under utvikling. Rezidor SAS driver utvalgte varemerker for Carlson i Europa, Midtøsten og Afrika; Radisson, Park Inn, Regent og Country Inn. Målet er å ha 700 hoteller innen 2012. Rezidor SAS Hospitality eies av Carlson Hotels og SAS Group (hhv 25 og 75%), og har sitt hovedsete i Brussel. For ytterligere informasjon om Rezidor SAS og dets varemerker, besøk www.rezidorsas.com Radisson SAS Hotels & Resorts er et av varemerkene til Rezidor SAS, og tilbyr sine gjester en førsteklasses service og en profesjonell og moderne hotellopplevelse. Radisson SAS har mottatt flere utmerkelser som ’beste hotellkjede’, og er velkjent for sin ’Yes I Can’ holdning og 100% tilfredshetsgaranti. I dag finnes det 169 Radisson SAS hoteller i drift og under utvikling i 39 land i Europa, Midtøsten og Afrika, hvorav 19 i Norge. For ytterligere informasjon, besøk oss på www.radissonsas.com ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4030&lang=NO Illustrasjon av hotell-fasade http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=4031&lang=NO Administrerende direktør Martin Creydt i Rezidor SAS Norge