Tibnor fornyer seg

Report this content

Etter 40 år suksessrike år på Furuset under navnene CCB, CCB Stål, Ruukki og nå Tibnor, har denne uken selskapets salgsavdeling for Oslo og nasjonale støttefunksjoner flyttet inn i moderne lokaler i Tevlingveien 15, nær Alnabru. Logistikk, lager og bearbeiding blir inntil videre igjen på Furuset.

«Tibnor går igjennom en endringsprosess hvor vi posisjonerer oss for et marked i raskere endring. I den forbindelse er det viktig at vi også har lokaler og fysisk arbeidsmiljø som gjenspeiler vårt taktskifte. Tilbakemeldingen fra de ansatte har vært meget positive», sier Erik Tønnesen, Country Manager for Tibnor i Norge.

Tønnesen sier også at det er besluttet å flytte hovedlageret fra Furuset. «Vi er i planleggingsfasen når det gjelder å etablere Nord-Europas mest moderne lager for stål og metaller. Målsetningen er å flytte lageret og bearbeidingstjenester i løpet av 2018», sier Tønnesen.

Tibnor AS

Tevlingveien 15 - 1081 Oslo
www.tibnor.no

Tibnor forsyner industri og verksteder i Norden og Baltikum med stål og metaller. Vi er samlingspunktet for smartere løsninger. Vi forener våre egne, kundenes og leverandørenes potensiale og kompetanse. Sammen gjør vi nordisk industri enda sterkere. Tibnor er en datterselskap av SSAB. Vi har 1100 ansatte i 7 land. I 2016 hadde vi en omsetning på SEK 6,9 milliarder. For mer informasjon: www.tibnor.no