Kesko og Tieto utvider samarbeidet – investerer i virksomhetsfornyelse og digitalisering for detaljhandelen

Tieto har inngått en omfattende avtale med den finske detaljehandelsvirksomheten Kesko om modernisering av applikasjoner og infrastrukturtjenester. Målet er å styrke Keskos strategiske initiativ for å oppnå økt vekst og effektivitet.

Den fem-årige avtalen er en videreføring av et langvarig samarbeid mellom partene. Samarbeidet vil akselerere utviklingen av nye digitale tjenester og forbedre kundeopplevelsen for Keskos kunder. Det vil også sikre kontinuitet og driftskostnadsbesparelser i virksomheten.

Kontrakten dekker flere tjenester, deriblant drift av Keskos forretningskritiske applikasjoner, integrasjon av ulike virksomhetsområder og prosjekttjenester, livssyklusadministrasjon av SAP-applikasjoner, samt sluttbruker- og infrastrukturtjenester.

- Tieto ble valgt blant de 20 ledende IT-selskapene. De var best i stand til å imøtekomme våre strategiske prioriteringer for vekstinvesteringer i nye teknologier og kompetanse, samt å sikre effektivitet og høy kvalitet på ekeisterende IT-tjenester, sier Arto Hiltunen, CIO i Kesko.

- Vi er utrolig stolte over å få muligheten til å bygge videre på vår relasjon med Kesko. Som deres foretrukne parter for IT-modernisering ser jeg fram til å fortsette på vårt oppdrag med å få fart på innovasjon og virksomhetsfornyelse, sier Satu Kiiskinen, Executive Vice President, Industrial and Consumer Services i Tieto.

Hvis du vil ha mer informasjon, kontakt
Kia Haring, Head of Global Communications: kia.haring[at]tieto.com, +358 40 765 3700

Tieto har som mål å gripe de betydelige mulighetene som oppstår i en stadig mer datadrevet verden, og omdanne disse til varige verdier for mennesker, næringsliv og samfunn. Vi skal bli kundenes førstevalg for virksomhetsfornyelse ved å kombinere våre styrker innen programvare og tjenester med en sterk drivkraft for utvikling av økosystemer og kontinuerlig innovasjon med partnere (www.tieto.com).

Kesko er et detaljhandelskonsern som er børsnotert i Helsinki, Finland. I 2015 nådde Kesko en omsetning på €8,7 milliarder og selskapet har ca 20.000 medarbeidere. Kesko har over 1.500 butikker i Finland, Sverige, Norge, Estland, Latvia, Litauen, Polen, Russland og Hviterussland. Les mer på www.kesko.fi