Tieto inkludert i Gartner Magic Quadrant for SAP Application Services, EMEA

Tieto, en av Nordens ledende tilbydere av SAP applikasjonstjenester, kunngjorde i dag at Gartner, Inc. har klassifisert selskapet som nisjeaktør i Gartner Magic Quadrant for SAP applikasjonstjenester, EMEA. Tieto mener klassifikasjonen er basert på nordisk markedsfokus, bransjespesifikke løsninger og leveransekontinuitet og -engasjement.

- Vi er glade for å bli anerkjent som en nisjeaktør i Gartners Magic Quadrant for SAP applikasjonstjenester, EMEA. Vi mener at vår helhetlige løsning for SAP applikasjonstjenester og infrastruktur, kombinert med vår dype bransjekunnskap og leveranseevne, både nearshore og offshore, gjør oss til en ledende leverandør av SAP applikasjonstjenester med nordisk fokus, sier Abhijit Deokule, leder av Tietos Applikasjonstjenester.

I rapporten evaluerer Gartner 19 tjenesteleverandørers evner til å levere SAP-applikasjoner og forvaltningstjenester i EMEA. Evalueringen er basert på leverandørenes evne til å levere og nå de målene som er satt.

- Vi er spesielt fornøyd med hvordan kundene våre oppfatter oss. Vi er stolte av kvaliteten på vår bransjeekspertise, kvaliteten på vår tekniske ekspertise i nye og kommende teknologier og innovasjonen vi foreslår og realiserer. Når det gjelder vår leveransekontinuitet og vårt engasjement, stoler kundene på vår evne til å levere tjenesteintegrasjon i form av implementering, ansattekontinuitet, kunnskapsoverføring og ledelse, sier Deokule.

Tieto fortsetter investeringen i programinnovasjoner og totale SAP-tjenester: Green Field-implementeringer, utviklingsprosjekter, Application Lifecycle Management og skytjenester. Tieto er først i Norden til å lansere Tieto Core for SAP S/4HANA som en tjeneste for raskere og enklere forretningsutvikling.

Last ned hele rapporten fra Gartner her.
(av Gilbert van der Heiden, Neil Barton og Fabio Di Capua, 31. jan 2017)

Gartner sier:
“Niche Players focus on a particular segment of the market, such as a particular industry, size of client, functional area (such human capital management or order management) or project complexity. Their Ability to Execute is limited to those areas of focus. Their ability to innovate may be affected by their narrow focus. Many of the providers in this segment were rated highly for customer satisfaction, and many can be considered to be leading players within their niche market focus. Niche Players need to increase their implementation or AMS breadth and depth, as well as overall breadth and depth of capabilities, innovation, and bench strength across the spectrum of services.”

Gartner Disclaimer
Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Kontaktperson for presse:
Knut Ekern, Tieto Norge, telefon: 930 02 600

Tieto har som mål å gripe de betydelige mulighetene som oppstår i en stadig mer datadrevet verden og omdanne disse til varige verdier for mennesker, næringsliv og samfunn. Vi skal bli kundenes førstevalg for virksomhetsfornyelse ved å kombinere våre styrker innen programvare og tjenester med en sterk drivkraft for utvikling av økosystemer og kontinuerlig innovasjon med partnere (www.tieto.com).