TOPCOM lanserer et nytt sortiment trådløse LAN-produkter

TOPCOM introduserer nå et nytt sortiment trådløse LAN-produkter med integrert MIMO (MIMO er forkortelse for Multiple Input, Multiple Output). Nettverksutstyr som støtter MIMO vil fra nå av finnes i TOPCOMs «Maxi-Range»-sortiment. Dette nye sortimentet er utviklet for å øke rekkevidden i trådløse nettverk med opptil 6 ganger sammenliknet med 802.11b. Dessuten er dataoverføringen opptil 2 ganger raskere enn standard 11g.

"TOPCOM har nå også signert en samarbeidsavtale med den amerikanske bedriftsgruppen Network Magic, som leverer skreddersydde løsninger for svært enkel nettverkshåndtering. Hele nettverket blir synlig med en gang, med enkel navigasjon og tips og råd rett på skjermen. Selv den teknisk uerfarne brukeren vil forstå nettverkskonfigurasjonen sin med en gang,» sier Anders Lindskog, Managing Director for TOPCOM Nordic. For alle Maxi Range-produkter gir TOPCOM en 30-dagers testversjon med full funksjonalitet. Deretter går programvaren automatisk tilbake til grunnversjonen, med mindre kunden bestiller et abonnement til 25 euro/år. I tråd med TOPCOMs filosofi om å levere avansert teknologi som er lett å bruke for alle, er det utviklet en helt ny og ekstremt enkel installasjonsprosess for disse trådløse LAN-produktene. SKYR@CER 2101 gmr – Trådløst PCI-kort Dette nettverkskortet er utviklet spesielt for å gi stasjonære PC-er en svært kraftig, trådløs nettverkstilkopling med best mulig resultat i komplekse, trådløse nettverk. SKYR@CER 2101 gmr har opptil 6 ganger bedre rekkevidde enn standard. Takket være dette gir SKYR@CER den perfekte løsningen for trådløse nettverk som strekker seg over flere etasjer eller som forstyrres av tykke vegger. Ved at SKYR@CER 2101 gmr er basert på ekte MIMO-teknologi kan TOPCOM styrke det trådløse nettverket ditt med et fantastisk grensesnitt for support. Det er en absolutt nødvendighet å utstyre hver PC i nettverket ditt med SKYR@CER 2101 gmr! SKYR@CER 2101 gmr er utstyrt med Ralink trådløse chipset utvidet med Ralink OVERDRIVE(TM)-teknologi, noe som forbedrer dataoverføringen betraktelig. SKYR@CER 2101 gmr trådløse PCI-kort leveres som standard med program for Windows 2000 og Windows XP og er bakoverkompatibelt med IEEE.802.11b og IEEE.802.11g. Veiledende pris er 34,99 euro. SKYR@CER WBR 7101 gmr – Trådløs router For absolutt best ytelse i trådløse nettverk i de mest krevende miljøene gir TOPCOM SKYR@CER WBR 7101 gmr trådløs router den aller beste løsningen. Takket være ekte MIMO-teknologi og Ralinks trådløse chipset kan du opprette et trådløst nettverk med opptil 6 ganger så stor rekkevidde som et trådløst standardnettverk. TOPCOM SKYR@CER WBR 7101 gmr er den perfekte løsningen for å dele et trådløst nettverk over flere etasjer eller for å sende et kraftig datasignal gjennom tykke vegger. Takket være Ralinks OVERDRIVE(TM)-teknologi overfører TOPCOM SKYR@CER WBR 7101 gmr data raskt og feilfritt. TOPCOM SKYR@CER WBR 7101 gmr trådløs router har innebygd brannvegg og integrert 4-porters switch. Den er også kompatibel med mange spillkonsoller og kan t.o.m. jobbe i en egen spillmodus. Veiledende pris er 79,99 euro. SKYR@CER USB 4101 gmr – Trådløs USB-adapter Med TOPCOM SKYR@CER USB 4101 gmr som en komponent i nettverket ditt blir du så mobil som man kan bli. Kople til den stasjonære eller bærbare PC-en din med dagens beste, trådløse teknologi via en trådløst USB-adapter med MIMO-teknologi. Takket være MIMO-teknologien og Ralinks trådløse chipset får du tilgang til opptil 6 ganger så stor rekkevidde med denne adapteren. Denne USB-adapteren er basert på USB 2.0 og kan brukes av praktisk talt alle dagens datamaskiner, både stasjonære og bærbare. TOPCOM SKYR@CER USB 4101 gmr har innebygd antenne, er bakoverkompatibel med IEEE.802.11b og IEEE.802.11g og lar deg opprette trådløs nettverksforbindelse mellom forskjellige etasjer og gjennom tykke vegger. Veiledende pris er 39,99 euro. Trådløs skriverserver (1000g) Skal du skaffe en skriverserver? Med den brukervennlige, windowsbaserte oppsettsassistenten til Topcoms trådløse skriverserver (1000g) går installasjonen fort. Med den trådløse skriverserveren (1000g) kan du kople opp en hvilken som helst USB-tilkoplet skriver til enten et trådløst eller et kablet nettverk. Takket være innebygd MFP-støtte (MFP = Multi-Function Printer) kan man også bruke skriverserveren til å dele en skanner eller faks i nettverket. Med 8 MB internminne kan den trådløse skriverserveren (1000g) motta selv de største grafiske filene via nettverket og overføre dem til skriveren. Du kan også velge den utskriftsmetoden som passer best til utstyret ditt, ettersom skriverserveren støtter så vel LPR, IPP, SMB/TCP som Raw Printing og Unix Logical Printer. Den trådløse skriverserveren støtter både 10/100Mbps kablet nettverk og IEEE802.11g/b trådløs nettverksstandard og er kompatibel med de vanligste operativsystemene: Windows 95/98/ME/NT/2000/XP, Netware 3.x og høyere, MAC OS og Unix/Linux-miljøer. Veiledende pris er 89,99 euro. Trådløs IP Cam 2000 Med den trådløse IP Cam 2000 har du oversikt hele døgnet. Dette overvåkningskameraet koples til trådløst via Internett og formidler bildene det tar til PC-en din. Den trådløse IP Cam 2000 er utstyret for deg som vil holde oppsyn med eiendelene dine. Hjemme eller på jobben, nær eller fjern. Med en oppløsning på 640 x 480 piksler kan kameraet filme med hastigheten 25–30 fullfargebilder per sekund eller ta digitale fotografier i JPEG-format. Disse filmene og bildene kan lastes ned via Internett, slik at du kan se på dem hjemme eller på jobben. IP Cam 2000 kan koples til en rekke ulike applikasjoner, som f.eks. alarmsystemer, og det kan programmeres til å gi deg beskjed per e-post når sensorene aktiveres av bevegelse. Det trådløse IP Cam 2000 har støtte for 10/100Mbps kablet nettverk og IEEE802.11g/b trådløst nettverk som er kompatibelt med Internett Explorer 5.0, Netscape 6.0 og de vanligste operativsystemene (Windows 95/98/ME/NT/2000/XP og MAC OS). Veiledende pris er 149,99 euro. IP-telefoner – Webt@lker 101 og Webt@lker 211 Utover TOPCOMs produktsortiment «Butler» for IP-telefoni (VoIP) lanserer man nå de to siste tilskuddene i Webt@lker-familien. Disse IP-telefonene er utviklet spesielt for IP-telefoni via de store operatørene som Skype og andre IP-telefonitjenester som f.eks. Net2phone, Babble, MSN mfl. Det å installere TOPCOM Webt@lker 101 og Webt@lker 211 går som en lek. Kople ganske enkelt telefonen til datamaskinen og last ned den nettbaserte programvaren for IP-telefoni. Du kan begynne å ringe kostnadsfritt til venner og kollegaer med en gang via datamaskinen din, uansett tidspunkt. Den perfekte løsningen for deg som er på reisefot. TOPCOM Webt@lker 101 har en svært praktisk og kompakt design. De innebygde hurtigtastene for Skype gjør Webt@lker 101 svært lett å bruke. Det er like lett å ringe med denne IP-telefonen som med en vanlig telefon. For innkommende samtaler kan du t.o.m. velge ulike ringetoner avhengig av hvem som ringer. Webt@lker 211 er telefonen for alle som vil få ut så mye som mulig av sin IP-telefon. Den har display med blå bakgrunnsbelysning og innebygd høyttaler med egen volumkontroll. Akkurat som på Webtalker 101 kan du bla blant Skype-kontaktene dine. Grensesnittet hos Webt@lker 211 er basert på mobiltelefonenes, noe som gjør den svært lett å bruke. Den støtter tilvent atferd og krever derfor få tastetyrkk for å gi tilgang til ulike funksjoner. Tastene er dessuten svært trykkfølsomme. For innkommende samtaler kan du velge mellom fem ulike ringetoner, og du kan se på displayet hvem som er i den andre enden. Takket være ekkoreduksjon får du utmerket lydkvalitet, og du kan også bruke den innebygde høyttaleren for å kunne snakke med full handsfree. TOPCOM Webt@lker 101 og Webt@lker 211 er plug & play, dvs. at du enkelt kan kople dem til den bærbare eller stasjonære datamaskinen din uten å måtte installere en masse programmer (men ta vare på programvaren fra IP-telefonileverandøren). Webt@lker 101 og Webt@lker 211 er kompatible med Windows 98SE/ME/2000/XP. Veiledende pris er 29,99 euro for Webt@lker 211 og 19,99 euro for Webt@lker 101. TOPCOM har en omsetning på 472 MNOK og er en av de største europeiske aktørene på markedet for Voice, Data & Lifecare. TOPCOM DECT-serien rangerer blant de 6 øverste i markedet for trådløse DECT-telefoner i Vest-Europa. TOPCOM utvikler elegante, innovative og brukervennlige løsninger for prisbevisste sluttbrukere og bedrifter. TOPCOM International håndterer gruppens finanser og ligger i Sverige, med operativt hovedkontor i Belgia, nordisk hovedkontor i Danmark og salgskontorer i Norge, Sverige, Danmark, Belgia og Hong Kong. TOPCOM distribueres i 32 land på verdensbasis. Mer informasjon om TOPCOM finnes på www.topcom.no For videre informasjon, vennligst kontakt: Karlöf Marknadsföring AB (Nordisk PR-byrå for TOPCOM) For bilder, testprodukter osv., vennligst kontakt: Göran Karlöf – e-post: info@karlof.nu - Tlf.: +46 8 676 01 50 TOPCOM Anders Lindskog - e-post: anders.lindskog@topcom.net - Tlf.: + 45 48 14 25 00 Martine Wienen – e-post: martine.wienen@topcom.be - Tlf.: +32 16 39 89 20