TOPCOM presenterer innovative nyheter på CEBIT 2007

TOPCOM er i full gang med forberedelsene til CeBIT 2007 i Hannover, hvor selskapet skal presentere en god del interessante tilskudd til sin allerede velfylte produktportefølje. På standen på CeBIT (hall 12, stand C83) kommer TOPCOM ikke bare til å vise fram den revolusjonerende Webt@lker 5000 med Skype, som første gang ble vist på CES i Las Vegas, men også en trådløs Skype DECT-telefon som ikke krever PC-tilkobling. TOPCOM skal også presentere en ny «SLIM-line» DECT-telefon med eller uten innebygd telefonsvarer og Eco Mode. Selvsagt skal TOPCOM også presentere et nytt og kraftig produkt fra PowerLan-sortimentet.

Webt@lker 6000 med Skype
De fleste som allerede bruker Skype kjenner sikkert til TOPCOMs revolusjonerende Webt@lker 5000 med Skype, til tross for at det bare er et par uker siden den ble introdusert. Telefonen er den første ledningbaserte Skype-telefonen som ikke krever at brukeren har en datamaskin.
Nå presenterer TOPCOM sin siste innovasjon: Webt@lker 6000 med Skype.

Webt@lker 6000 med Skype er i likhet med Webt@lker 5000 en Skype-telefon som ikke krever tilgang til datamaskin. Men nå har TOPCOM klart å integrere disse funksjonene i en trådløs DECT-telefon som også kan brukes til vanlig fastabonnement – i en og samme telefon. Med Webt@lker 6000 med Skype kan du ringe trådløst til vennene dine via Skype, uansett hvor i verden de befinner seg. Du trenger ikke tilgang til datamaskin, og du kan også ringe via det vanlige fastabonnementet ditt.

Den innebygde fargeskjermen gjør Webt@lker 6000 Skype usedvanlig lett å bruke. Ikke bare lar denne telefonen deg ringe kostnadsfritt via Skype, du kan også legge inn nye kontakter i telefonlisten og opprette helt nye Skype-kontoer. Telefonen er i tillegg tilkoblet en egen server som gjennom automatiske oppdateringer sørger for at programvaren alltid er fullt kompatibel med Skypes PC-versjoner.

For den som har Skype i dag importerer Webt@lker 6000 med Skype alle kontaktlister når man logger inn, slik at de umiddelbart vises på fargeskjermen. Har du ingen Skype-konto, så registrerer du en på to minutter med telefonen. Med telefonens Ni-MH-batteri kan man snakke i hele ti timer og ha telefonen i standby i hele 100 timer mellom ladingene.

Telefonen kommer i salg fra og med juni til 189 euro.

2(2)

Butler M1200 og M1250, trådløse DECT-telefoner
TOPCOM har også utvidet sitt allerede brede sortiment av trådløse DECT-telefoner. Nye Butler M1200 og M1250 kombinerer moderne, slank design med praktiske funksjoner i en telefon med Eco Mode som gir lave stråleverdier. Eco Mode innebærer at strålingen fra telefonen blir vesentlig lavere når håndsettet plasseres i basestasjonen.

Butler M1200 er ikke bare en lekker telefon med sin inverterte bildeskjerm (svart bakgrunn med hvite tegn), du kan også velge mellom 14 ulike navn og lagre opptil 50 navn og numre i den innebygde telefonlisten. Med Butler M1200 kan du ha opptil fire forskjellige håndsett koblet til samme basestasjon.

Butler M1250 har alt som Butler M1200 har – og litt til. Samme funksjoner og slanke, moderne design, men også innebygd telefonsvarer som kan lagre innkommende anrop på totalt opptil 14 minutter. Begge modellene har taster og display med bakgrunnsbelysning og 10 forskjellige ringetoner. Butler M1200 er i salg f.o.m. mai til 39 euro, og M1250 er i salg f.o.m. juni til 49 euro.

PowerLan 400 Turbo er løsningen for hjemmenettverket
Nå kan man enkelt opprette et nettverk som kommuniserer via husets elektriske anlegg med hastigheter på opptil 200 Mbps. Slik slipper man ekstra kabeltrekking, og takket være det smarte mellomstøpselet blir ikke stikkontakten opptatt. PowerLan 400 Turbo er den enkle og driftsikre løsningen for alle som vil ha et kraftig, fast nettverk uten å måtte trekke nye kabler. PowerLan 400 Turbo nettverkskort selges separat og støtter Ethernet.

Få et kraftig nettverk på få minutter. Med PowerLan 400 Turbo kan du sende data med en hastighet på opptil 200 Mbps. Perfekt for deg som f.eks. vil ha digital-TV. Du slipper å bruke tid, penger og energi på å trekke nettverkskabel fra datamaskinen til TV-en. PowerLan 400 Turbo tar seg av kommunikasjonen via husets elektriske anlegg. PowerLan 400 Turbo Ethernet-sats har plug & play som støtter både PC og Mac.

TOPCOM har en omsetning på 472 MNOK og er en av de største europeiske aktørene på markedet for Voice, Data & Lifecare. TOPCOM DECT-serien rangerer blant de 6 øverste i markedet for trådløse DECT-telefoner i Vest-Europa. TOPCOM utvikler elegante, innovative og brukervennlige løsninger for prisbevisste sluttbrukere og bedrifter.
TOPCOM International håndterer gruppens finanser og ligger i Sverige, med operativt hovedkontor i Belgia, nordisk hovedkontor i Danmark og salgskontorer i Norge, Sverige, Danmark, Belgia og Hong Kong. TOPCOM distribueres i 32 land på verdensbasis.
Mer informasjon om TOPCOM finnes på www.topcom.no

For videre informasjon, vennligst kontakt:
Karlöf Marknadsföring AB (Nordisk PR-byrå for TOPCOM)
For bilder, testprodukter osv., vennligst kontakt:
Göran Karlöf – e-post: info@karlof.nu - Tlf.: +46 8 676 01 50