Fem fantastiske spa i Thailand

Thailand er kjent som en av de ledende spadestinasjonene, både for de helsebevisste og de som bare ønsker å slappe av. Kombinasjonen tradisjonell medisin, makeløs gjestfrihet og effektivitet har gitt Thailand velfortjent ry som det ultimate reisemålet for velværeopplevelser. Landet byr på et stort utvalg tropiske destinasjoner for spaturister med en overflod av urter og medisinplanter med helbredende virkning. Dette, sammen med thaienes evne til å bruke sin lokalt forankrede visdom i kombinasjon med moderne teknikker og behandlingsformer, sikrer deg en utsøkt spaopplevelse.

Spatradisjonene i Thailand har utviklet seg over tid, og i dag har landet fullt integrerte helse- og velværesentre som tilbyr holistiske behandlinger, medisinbaserte tjenester og luksuspakker som virkelig kan skjemme deg bort. I mange vestlige behandlingsopplegg benytter man i dag østlige behandlingsformer for å forebygge lidelser og helbrede kropp og sinn.  Her får du fem tips til hvordan du finner perlene blant de mange thailandske spaene – fra nord til sør:

Chiang Mai, Thailands nordlige rose

Rarinjinda Wellness Spa
Rarinjinda Wellness Spa er installert i et 140 år gammelt antikk thailandsk hus av teak i nærheten av den historiske Pingelven. Dette er et av de ledende spasentrene i Thailand, og det er utstyrt med den nyeste spateknologien. Du kan prøve mange forskjellige behandlinger, for eksempel «regnskogsauna», varmesteinsmassasje og blomsterbad i jacuzzi.

Bangkok, «Asias New York»

Chi, spasenteret ved Shangri-La
I spasenteret ved Shangri-La hotell ligger alt til rette for at man skal finne roen og nyte den fortryllende behandlingen. Opplev det sagnomsuste bade- og renselsesritualet med beroligende utsikt over elven. Behandlingene bygger på en 1500 år gammel helbredelsestradisjon fra Himalaya som er svært komfortabel.

Koh Chang, Thailands nest største øy

Ramayana Koh Chang Resort & Spa
Ramayana ligger i naturskjønne Koh Chang, i nærheten av tropiske skoger, høye fjell og eventyrlige fossefall. Spaet benytter holistiske hjelpemidler kombinert med thaimassasje, aromaterapi og skjønnhetsbehandlinger. Interiøret er inspirert av det gamle Orienten, men med en moderne vri.

Koh Samui, det beste reisemålet i Siambukten

Anantara Bophut Koh Samui Resort
Anantara Spa gir gjestene en harmonisk velkomst og tilbyr dem spabehandlinger inspirert av ayurvedisk medisin. Dette er et stillferdig rekreasjonssted på den vakre øya Koh Samui, som er kjent for sine lange hvite strender og fristende laguner.

Phuket, paradiset ved Andamanhavet

V Spa i Vijitt Resort Phuket
Bokstaven V står for de fem sansene: syn, lukt, lyd, smak og berøring – ord som kjennetegner behandlingene ved dette spaet. Aromaterapi med oljemassasje, foryngende øyen- og ansiktsbehandling og beroligende melkebad i jacuzzi er noen eksempler fra spa- og velværemenyen.

Tlf.: 46 (0)739 82 34 00

Om det thailandske turistbyrået

Tourism Authority of Thailand (TAT) ble grunnlagt i 1960 og var den første organisasjonen i Thailand med spesielt ansvar for å fremme turismen i landet. Det thailandske turistbyrået i Stockholm ble etablert i 2002, og har ansvar for de nordiske og baltiske landene. Det thailandske turistbyrået tilbyr reiseinformasjon til offentligheten, reisebyråer og media og arbeider også for å stimulere innbyggerne i de nordiske og baltiske landene til å reise til Thailand. Les mer på www.tourismthailand.org/no.

Quick facts

Tweet dette