400 i kø før H&M åpning - se bildene!

To timer før åpningen av H&Ms nye flaggskip-butikk i Bogstadveien i Oslo var de første på plass i køen utenfor. Da dørene åpnet kl. 11.00 i formiddag var køen over hundre meter lang og bestod av mer enn 400 moteglade mennesker.

Store deler av hovedstadens moteelskere stilte opp for å være blant de aller første som fikk oppleve Norges største H&M-butikk. Aller først i køen stod Tine Tertilsen (21) og Mina Færden (22) fra Oslo.

- Dette er stort for oss. Vi har gledet oss lenge og ville være først ute for å få med oss nyhetene fra H&M, sier Tine Tertilsen. De to hadde stått over to timer i kø i vinterkulda da butikken åpnet, og ble de aller første kundene som ble klappet inn i butikken av H&Ms egne ansatte.

Den nye H&M-butikken er på fem etasjer og er den største butikken H&M har i Norge med sine 3000 kvadratmeter.  En av nyhetene i butikken er at H&M lanserer den første H&M Home butikken i Norge.

- Vi er stolte av å kunne åpne den nye flaggskipbutikken i Oslo. H&M gården har et unikt design og interiør som gir kundene våre en ny handleopplevelse og endelig får vi muligheten til å åpne en egen butikk for vårt tekstilkonsept H&M Home, sier landssjef for H&M Norge Lucas Seifert.

De
200 første kundene i køen ble feiret med en eksklusiv goodie bag, blant annet med et gavekort på minst 50 kroner. De heldigste fikk gavekort på hele 2000 kroner + personal shopper. En av de andre tilbudene H&M lokket med var 25 prosent rabatt på alle varer de to første timene butikkene var åpen.

Butikken er også være den eneste H&M butikken i verden med et H&M loves område hvor H&M vil sette fokus på mote og design på en ny og spennende måte. H&M loves åpnet med kampanjen H&M loves Oslo – et samarbeid med fire av hovedstadens mest spennende motebloggere; Camilla Pihl, Vanillascented by Maria Ngyen, Malin Stalin by Malin Kvande og Nathalie Helgerud. De fire har fått fritt spillerom til å vise sin egen Oslo-stil gjennom H&M klær og accessoirer.

- H&M loves Oslo er åpningskampanjen for den nye butikken. H&M ønsker å feire Oslo som moteby og har invitert byens befolkning til å vise deres egen Oslo-stil på nettsiden www.hmlovesoslo.no, forteller kommunikasjonssjef Vibeke Holann. På nettsiden kan folk dele sin stil og stemme frem de en mener har best stil. I neste uke kåres en vinner som blir Oslos stilikon. I anledning åpningen inviterte H&M  også til gratis fotoshoot på en scene utenfor butikken. Her "poset" et hundretalls håpefulle det de kunne foran kamera. De er nå med i konkurransen om å bli Oslos stilikon.

H&M loves-området åpnet også, eksklusivt for Norge, med Inclusive-kolleksjonenen som er en fargerik og feminin engangskolleksjon med masse attityde i et bredt utvalg størrelser. De 20 plaggene i kolleksjonen er tilgengelig i størrelse 32-54 og selges eksklusivt på H&M Online og den nye butikkenNytt for Norge er at det også er mulig å booke avtale med en personal shopper i butikken.

Butikken innehar et bredt utvalg av mote og accessoirer til dame, herre og barn - i tillegg en kosmetikk
avdeling. H&M Home ligger i 4.etg i en "shop in shop" og er den sjette butikkåpningen av H&M Home i verden. H&M har i dag 92 butikker og i første halvår 2011 vil H&M Norge åpne to nye butikker i Norge - en i Oslo og en på Stord. H&M har vært i Norge siden 1964.

For ytterligere informasjon, bilder og film henviser vi til pressesiten til den nye flaggskipsbutikken: www.hmoslo.com
For mer bilder og informasjon henviser vi til H&M pressesite: http://about.hm.com/no/press

For ytterligere informasjon eller spørsmål til saken er det bare å ta kontakt med Preben Carlsen i kommunikasjonsbyrået Trigger Oslo, på tlf. 906 83 044 eller e-post preben@triggeroslo.no.