Skype gir deg videosamtaler på PlayStation®Vita

Skype, nå tilgjengelig for nedlasting via PlayStation®Network, markerer den første gangen videotelefoni blir tilgjengelig på PlayStation

Skype kunngjorde i dag at videotelefonisystemet Skype nå er tilgjengelig til det håndholdte underholdningssystemet PlayStation®Vita (PS Vita). Dette er den første gangen Skype blir tilgjengelig for et mobilt spillsystem. PS Vita-systemet, som ble lansert tidlig i 2012, får muligheter for videotelefoni og vanlig telefoni, både på WiFi- og 3G-modellen*. PS Vita-systembrukere kan laste ned programmet uten ekstra kostnad fra "Social"-kategorien på PlayStation®Store i dag i hele PAL-territoriet.

“Brukerne våre setter pris på å kunne bruke Skype-funksjoner når som helst og overalt hvor de ferdes,” sier Manrique Brenes, Senior Director of Emerging Opportunities hos Skype. “Med lanseringen av Skype til PS Vita, tar vi et nytt steg mot det endelige målet med å gjøre Skype tilgjengelig på alle plattformer, over hele verden, samtidig som vi tilfredsstiller kravene til eksisterende PlayStation-brukere om videosamtaler på en spillkonsoll.”

Skype på PS Vita-systemet kjører i bakgrunnsmodus mens man bruker spill eller andre programmer** og brukerne kan sette spill i pause, ringe og gå tilbake til spillet etter de har snakket ferdig. I tillegg kan man bytte mellom fremre og bakre kamera på PS Vita-systemet mens man bruker Skype. På denne måten går du aldri glipp av en samtale mens du spiller eller bruker en annen app.

PS Vita-systemet har en 5” OLED-berøringsskjerm, to analoge spaker, styreplate på baksiden, to kameraer og innebygget mikrofon.

Hvis du vil ha mer informasjon om Skype til PS Vita, kan du gå til skype.com, http://eu.playstation.com/psvita eller psvita.com

Om Skype:

Skype er kommunikasjonsprogramvare som har som formål å bryte ned kommunikasjonsbarrierer. Med en enhet tilkoblet Internett kan familier, venner og kollegaer møtes uten ekstra kostnad og sende meldinger, ringe og ha videosamtaler. Det er også mulig å ringe fasttelefoner eller mobiltelefoner så godt som overalt i verden til en rimelig pris. Skype har nylig introdusert gruppevideo, som lar grupper på mer enn to brukere å gjøre ting sammen når de er på forskjellige steder.

Skype ble stiftet i 2003, holder til i Luxembourg og er en divisjon av Microsoft Corp. (NASDAQ: MSFT). Skype kan lastes ned til datamaskiner, mobiltelefoner og andre tilkoblede enheter uten ekstra kostnad på www.skype.com.

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®Vita, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 109 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.

*Stemme- og videosamtaler krever WiFi-tilkobling i noen land.

**Noen spill stenger av nettverkstilkoblingen under bruk. Dette stopper innkommende Skype-samtaler.

Skype: Demetra Kavadeles, email: Demetra.Kavadeles@skype.net

Kaplow for Skype