BARN OG ULVANG-ULL ER GULL!

Report this content

(Oslo, november 06) Varme og fornøyde barn gir glade foreldre. For at barna skal ha en fin naturopplevelse, er det viktig å kle dem riktig. Ull har den fantastiske egenskapen at den isolerer veldig godt, også hvis barna blir våte. Hvis de bruker ull undertøy trenger de ikke så mange lag klær og det blir lettere å bevege seg.

Ull har en veldig god isolerende evne, fordi den krusete ullfiberen inneholder mye luft. Ullplagg holder også barna varme hvis de skulle bli våte, enten av svette eller nedbør - ull kan absorbere opptil 30% fuktighet uten at plagget føles fuktig. Ull har også flere andre gode egenskaper; god motstand mot smuss og blir ikke så lett skittent, holder fasongen godt samtidig som den er føyelig og myk, og ull er brannsikker – den er den minst brennbare av alle naturfiberne. I tillegg har ull en fabelaktig evne til å eliminere svettelukt.

ULVANG GRANITT er et varmt og godt ull undertøy til barn i 100% Ulvang-ull. Den fine merinoull kvaliteten holder godt på varmen, har bra fuktighetstransport, og isolerer selv når plagget blir vått. Granitt har flate sømmer, lengre ryggstykke og kan vaskes i maskin og tørkes i trommel (Total Easy Care). Kommer i marine og lysblå i trøye, polo m/glidelås og bukse for barn fra 2-14 år.

ULVANG KVARTS er en to-lags kvalitet med polyester inn mot huden, og myk og behagelig 100% Ulvang-ull (merinoull) som ytterste lag for isolasjon og varme. Garantert kløfritt for følsom barnehud. Kvarts har flate sømmer, lengre ryggstykke og kan vaskes i maskin og tørkes i trommel (Total Easy Care). Leveres i fargene sort, orkidé og jeans i trøye, polo m/glidelås og bukse, til barn fra 2-14 år.

For aktive og lekne barn - til barnehage, skole, tur og andre friluftsaktiviteter!

Både Granitt og Kvarts leveres også i voksne størrelser.
Se hele Ulvang ullkolleksjonen på www.ulvang.no

Avbildet: Ulvang Kvarts, trøye og bukse. Veil. uts pris kr. 249,- per del.

Kundeinfo: SWIX SPORT AS, Tlf. 02626