Dell og Umoe IKT inngår samarbeidsavtale

Oslo 17.11.08: Den amerikanske datagiganten Dell og drifts- og kommunikasjonsleverandøren Umoe IKT har signert samarbeidsavtale. Avtalen medfører at Umoe IKT kan selge Dells produktspekter, samtidig som Dell vil kunne nyttegjøre seg av Umoe IKT sin kompetanse innenfor nettverk, tale og video kommunikasjon.

Avtalen innebærer at Umoe IKT blir Dell Certified Partner og vil kunne levere Dells produktspekter gjennom sitt landsdekkende salgsapparat, samtidig som Dell vil kunne nyttegjøre seg av Umoe IKT sin kompetanse innen kommunikasjon og integrasjon.

Samarbeidet viderefører selskapenes ambisjoner om å gjøre komplekse IKT løsninger enkelt og kostnadseffektivt for sine kunder.

- Dette samarbeidet vil gi oss tilgang til kompetanse lokalt for våre kunder, som igjen vil gi oss ytterligere muligheter til og fortsatt levere kostnadseffektive løsninger– sier Adm. Dir. Michael Jacobs, adm. direktør i Dell Norge.

- Umoe IKT er godt posisjonert innenfor kommunikasjons- og driftsområdet og vi vil med dette samarbeidet ta en ennå sterkere posisjon innen server og lagringsområdet, sier salgsdirektør Trond Skjellerud i Umoe IKT.

- Hensikten med samarbeidet er å nå nye markeder og kunder. Dell blir en spennende partner for oss fordi de representerer teknologi og løsninger som vi mener har stort potensiale for eksisterende og nye kunder, fortsetter Skjellerud.

Umoe IKT vil benytte seg av Dells skreddersydde løsninger, samt tilby Dell produkter fra sin egen e-handelsløning. Dette er effektiv og miljøvennlig logistikk, direkte fra fabrikk til kunde. Samtidig som de to partnerne utfyller hverandre kompetansemessig for de mer komplekse løsningene.

- Vi er svært fornøyde med å få til dette samarbeidet med Umoe IKT. Vi vil også fremover se på andre områder for å videreutvikle partnersamarbeidet, avslutter en fornøyd Michael Jacobs.