Lederskifte i Tarantell

Henrik Lindblad slutter som leder i Tarantell AS. Etter åtte år som daglig leder i selskapet, går han nå over i ny lederstilling i ErgoGroup. Per Ludwig Dahl er konstituert som ny administrerende direktør.

Tarantell er i dag 70 ansatte og er et av de fremste konsulentselskapene innen internettbransjen i Norge. Lindblad har vært med på å utvikle selskapet fra etableringsfasen og frem til i dag.
Per Ludwig Dahl er konstituert som ny administrerende direktør i en overgangsfase, til selskapet har ansatt ny daglig leder. Per L. Dahl sitter i dag i styret i Tarantell AS og kommer tidligere fra stillingen som administrerende direktør i Computerland Norge as.

”Det har vært utrolig spennende og utfordrende å være med på å bygge opp Tarantell til den posisjonen som selskapet har i dag. Tarantell har evnet å rekruttere og utvikle den beste kompetansen innen internettområdet, og omsette dette i sterke leveranser til våre kunder som er store virksomheter i privat og offentlig sektor. Med den raske utviklingen av nettsamfunnet som vi nå ser, har jeg sterk tro på at etterspørselen etter selskapets kompetanse og tjenester bare kommer til å fortsette å øke også i årene fremover. Etter åtte år føler jeg dog at tidspunktet nå er inne for å slippe til nye krefter og selv ta fatt på nye utfordringer i IT bransjen”, sier Henrik Lindblad

”Vi takker Henrik Lindblad for den innsatsen som han har lagt ned i Tarantell. Å lede oppbyggingen av et suksessrikt selskap, fra etablering til en sterk markedsposisjon, vet vi koster mye tid og krefter. Vi beklager at Lindblad velger å slutte, men kan ikke annet enn å ønske han lykke til med nye utfordringer”, sier fungerende styreleder Erik Villum”