Alf R. Jacobsens Angrep ved daggry solgt til England

Jacobsens bestselger er kjøpt av det engelske forlaget The History Press, som regner med å ha oversettelsen klar til høsten.

Forfatteren har skrevet fire bøker om tyskernes felttog i Norge, alle til svært gode kritikker. Angrep ved daggry er tredje bok i serien, og tar for seg slaget om Narvik. Med karakteristisk fortellergrep og bruk av dagbøker, brev og andre ukjente kilder skildrer Alf R. Jacobsen det storpolitiske kappløpet som kulminerte i angrepet på den lille havnebyen. Boken er en drivende fortelling om et viktig kapittel i norsk og internasjonal krigshistorie. Hvis alt går etter planen, kommer oversettelsen av oppfølgeren, Bitter seier, på engelsk i 2016.

Jacobsen har tidligere utgitt X-craft versus Tirpitz og Scharnhorst på samme forlagOversetter da som nå er J. Basil Cowlishaw.