Ny bok fra Vega Forlag: Drageriddernes orden 3 – Maktens talisman av Licia Troisi

Endelig er den her! Tredje bind i trilogien Drageriddernes orden, med den kvinnelige heltinnen Nihal i hovedrollen.

Den italienske fantasydronningen Licia Troisi har hatt en eventyrlig suksess. Hennes bøker om Drageriddernes orden har blitt oversatt til 18 språk, har solgt 2 millioner bøker i Italia og 3,5 millioner på verdensbasis.

I de to første bøkene følger vi Nihal, den siste halvalven i Atlandis, på hennes vei til å bli en ekte kriger i Drageriddernes orden og kampen for å redde verden fra Tyrannen og hans soldater.

I siste bok er vår heltinne på hemmelig oppdrag med trollmannen Sennar. Deres oppdrag går ut på å finne de åtte steinene til en talisman med enorme krefter, så store at den kan være i stand til å avgjøre krigen i deres favør. I hvert av de åtte landene i Atalandis ligger en helligdom som er tilholdssted for en slik naturånd-stein: De er tilegnet Vann, Lys, Hav, Tid, Ild, Jord, Mørke og Luft.

Hvis Nihal greier å finne alle helligdommene og samle alle steinene i talismanen, kan hun påkalle åndene og få stoppet Tyrannens fryktelige krigsmaskineri.

De to første bøkene i serien heter Nihal fra Vinlandet og Reisen til Sublandis

Oversatt av Mona Vestli, MNO

Isbn: 978-82-8211-113-3 | Pris kr. 299,- | Innbundet | 520 sider

For mer informasjon og anmeldereksemplar, ta kontakt med markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt