Ny bok fra Vega Forlag: En ny vår av Merice Briffa

En ny vår  er oppfølgeren til den suksessfulle slektssagaen om familiene Collins og Tremayne og det australske samfunnet på slutten av 1800-tallet.

I romanen skildres livet til de fire ungdommene Etty, Ruan, Darcy og Louisa, som alle vokser opp på den australske sauefarmen Langsdale. Men forskjell i sosial status gjør at livene deres tar helt ulike retninger. Ruan drar på kostskole, Etty reiser for å utdannes til sangerinne, mens Darcy og Louise flytter til nye gårder sammen med familiene sine. Slik skilles deres veier, men båndene mellom dem brytes ikke så lett, og store valg må tas, både i kjærlighet og karriere.

En ny vår  gir en levende beskrivelse av det australske samfunnet på slutten av 1800-tallet, med utfordringene de engelske koloniene hadde i begynnelsen, både forholdet mellom urbefolkningen og immigrantene, og i opprettholdelsen av den konservative engelske kulturen.

De tre foregående bøkene er   Urolige tider, Mine drømmers land  og   Elvens datter .

*Innbundet *ISBN 978-82-8211-337-3 *Pris kr. 369,-

For mer informasjon og anmeldereksemplar, ta kontakt med markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt

Mob 47602909