Ny bok fra Vega Forlag: Fluebinderens bibel – sjøørretfluer

Barry Ord Clarke er ute med ny bok om kunsten å binde fluer. Denne gangen er det sjøørretfluer du kan lære å lage selv.

I den første Fluebinderens bibel lærte du steg for steg å binde 50 fluemønstre til ørretfiske. Nå tar fluebinderen og naturfotografen Barry Ord Clarke deg videre til 50 nye mønstre for bruk i saltvann etter sjøørret.

Barry Ord Clarke er profesjonell fotograf og en av Norges ledende fluebindere. Gjennom tydelige bilder og instruktiv tekst forklarer han teknikken bak moderne fluebinding - fra det grunnleggende til det mer avanserte. Boka beskriver også de vanligste redskapene og materialene som benyttes til fluebinding, og det gis en rekke tips som vil gjøre fluene mer effektive og øke sjansene for fin fisk.

Sjøørretfiske med flue er den raskest voksende grenen innen sportsfiske og er nå nummer to etter fluefiske etter ørret.

ISBN: 978-82-8211-424-0 | Pris kr. 399,- | Innbundet | 232 sider

For mer informasjon og anmeldereksemplar, ta kontakt med informasjons- og markedssjef Elen Zickfeldt