Ny bok fra Vega Forlag: Øyenvitne – 30 år som rettstegner

Av Harald Nygård, ført i pennen av Anders Giæver

I 1981 ble Harald Nygård en av landets første rettstegnere. Mer enn 30 år senere har VG-tegneren dekket de mest omtalte kriminalsakene i Norge og flere av våre naboland – fra Hadelandsdrapene til 22. juli og Øygard-saken.

Denne boken er hans vitnesbyrd fra tiden som avis- og rettstegner. Med utgangspunkt i tegningene kommenterer han sakene som har gjort størst inntrykk, og gir innsyn i en hverdag på første rad i rettssalen. Samlet utgjør Øyenvite en særegen og unik fremstilling av vår nyere kriminalhistorie. Med forord av høyesterettsadvokat Tor Erling Staff.

Lanseringslunsj på Herr Nilsen tirsdag 10. desember kl. 12. Møt forfatterne og flere Nygård har samarbeidet med gjennom sin lange karriere. Påmelding til elen@vegaforlag.no

*Av Harald Nygård og Anders Giæver *Innbundet, 232 sider *ISBN: 978-82-8211-359-5 *Pris: 399,-
For mer informasjon og anmeldereksemplar, kontakt Elen Zickfeldt

Markeds- og informasjonssjef