Ny bok fra Vega Forlag: Rolig mage med godt brød av Sofia Antonsson

NORGE BAKER som aldri før. Vi elsker brød - men mange av oss får urolig mage av visse fibersorter, laktose og gluten. Dette er boken som gir deg mulighet til å bake egne brød, rundstykker, lefser og baguetter - uten å risikere smerter og ubehag.

Forfatteren er klinisk ernæringsfysiolog og lider selv av IBS (Irritabel tarmsyndrom). Etter å ha prøvd ulike behandlinger både på seg selv og sine pasienter, kom hun i 2009 over dietten lavFODMAP, som hun oppdaget ga fantastiske resultater for følsomme mager. Siden har hun spesialisert seg på emnet både i Sverige og London, jobbet aktivt for å spre kunnskap om dietten, og skrevet flere bøker.

I Rolig mage med godt brød byr Sofia på over 40 varierte brødoppskrifter, fra surdeigsbrød og proteinbrød til tortillaer, knekkebrød og havrerundstykker. Lær deg å bake brød for hele familien med surdeigsbase, naturlig glutenfritt og med spelt. Alle oppskriftene er tilpasset lavFODMAP, og de fleste er også glutenfrie.

Sofia Antonsson er en svensk klinisk ernæringsfysiolog, kostrådgiver og forfatter. Hun er utdannet innen FODMAP på Kings College i London og driver bloggen IBSfri.se. Hun har tidligere utgitt flere bøker, blant annet Rolig mage med god mat og Mer rolig mage med god mat.

Oversatt av Jens Erik Røsåsen

ISBN: 978-82-8211-503-2 | Pris kr. 299,- | Innbundet | 108 sider

For mer informasjon, ta kontakt med markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt