Ny utgave av standardverket Norsk pop & rockleksikon!

Endelig er ny versjon av Norsk pop & rockleksikon ute. 1500 artikler, hundrevis av bilder - et standardverk for alle musikkinteresserte.

Norsk pop & rockleksikon ble utgitt første gang i 2005 og ble en umiddelbar suksess blant kritikere og publikum. Leksikonet ble til etter initiativ fra Jan Eggum, som også bidro til det etterlengtede verket bestående av artistbiografier innen alle sjangre fra norsk populærmusikks 100 år lange historie.

I årets utgave har redaktør Jon Vidar Bergan utvidet oppslagsverket med en rekke nye artikler, hovedsakelig om artister som har slått igjennom etter 2004. I tillegg er alle biografier oppdatert. Resultatet er en 762 siders skatt for alle musikkinteresserte og en komplett oversikt over artister og band som har satt sine spor innen norsk pop, rock, visesang, revy, slagermusikk, folkemusikk, metal, electronica og hip hop.

- I det store og hele er dette en fantastisk og delikat bok (…) Flott illustrert Her kan du sitte i timevis og lære noe nytt, glede deg over små ergrelser eller få bekreftet noe du er glad i å repetere. Fredrik Wandrup, Dagbladet

- Imponerende popleksikon! «Norsk pop & rockleksikon» er et imponerende omfattende arbeid, ufattelig detaljrikt og fullt av gode fortellinger. Geir Rakvaag, Dagsavisen

- En etterlengtet "murstein". Før ekspertene begynner å leter etter svakheter, utelatelser og eventuelle faktafeil, er det altså all grunn til ikke bare å gratulere - men også å takke - samtlige involverte for massiv innsats. Morten Ståle Nilsen, VG

*Innbundet *ISBN 978-82-8211-349-6 *Kr. 499 *Lanseringsdato: 12. september 2013
Ønsker du anmeldereksemplar, kontakt markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt, tlf 21090410, elen@vegaforlag.no

Velkommen til lansering på Eldorado bokhandel torsdag 12. september kl. 13. Jan Eggum og Jon Vidar Bergan vil være til stede. Musikalsk innslag og signering.

Markeds- og informasjonssjef
Mob 47602909