Ny utgivelse fra Vega Forlag. Hjemmet vårt av Frøy Lode Wiig (red.)

Hjemmet vårt er et nostalgisk tilbakeblikk på norske hjem de siste 60 årene. Bli med på besøk!

Husker du seksjonen, hjørnesofaen og Stresslessen? Husker du da telefonen alltid var plassert i gangen? Da kjøkkenbordet var i respatex, stolene hadde stålrørsben og gulvene var dekket av laminat? Da kun de aller heldigste hadde eget bad i leiligheten, og de fleste husmødre bare kunne drømme om vaskemaskin? Før helt alminnelige norske hjem fikk åpen kjøkkenløsning,spa på badet og helhetlige fargevalg, var det sparsomt med møbler, rikelig med fargekombinasjoner og utedo. Før modulsofaer og dagsenger, var det velursalong i bestestuen og fars divan.

På 50- og 60-tallet brukte man det man hadde, på 70-tallet var alt man hadde psykedelisk, på 80-tallet skulle det være store møbler og pastellfarger, mens på 90-tallet ble alle vegger malt gule.

Interiørtrender kommer og går, men minnene består.

Innbundet, 144 sider * ISBN: 978-82-8211-203-1 * Pris: 299,-

Tidligere utgivelser i Vega Forlags populære nostalgiserie:

Korps- I takt og utakt, Charter- 50 år til Syden, Alt for Norge- Kongehuset gjennom 100 år, På to hjul-Kubikk-nostalgi, Barndommens leker, Barndommens godteri, Bilen vår-Nostalgi på fire hjul, Barndommens TV-spill og Barndommens jul.

Kontaktpersoner i forlaget:

Helena Lehikoinen Finn Jørgen Solberg