Ny utgivelse fra Vega Forlag. Juleheftenes historie - 100 år av Haakon W Isachsen

Dette er boken for alle som årlig kjøper inn sine kjente og kjære julehefter, og som ønsker å mimre om heftene fra sin barndoms jul. En bok til å bli glad i og til å bli glad av.

I Juleheftenes historie får du over hundre tegneseriesider fra juleheftenes hundre årige historie. Her er de fleste, fra de aller første heftene med Knoll og Tott i 1911 til Pondus og andre nykommer fra vår egen tid.

De viktigste seriene, både norske og utenlandske, blir grundig presentert gjennom smakebiter, bakgrunnsartikler og presentasjoner av opphavsmenn. Historiske artikler gjennomgår tiår for tiår, hva som er nytt, hvilke heft er som overlevde og hvilke som forsvant i julehistoriens glemsel. Juleheftetradisjonen er en rotfestet norsk tradisjon. Knoll og Tott, Nr. 91 Stomperud og Smørbukk er faste gjester hjemme hos mange av oss hver eneste jul.

Dette er en oppdatert og redigert utgave av Ingen jul uten juleheftene (Vega Forlag, 2004).

Haakon W. Isachsen (f. 1951) har drevet grunnforskning innen feltet i seksti år, ved siden av å ha utdannet seg som lærer og førskolelærer. Han arbeidet i tegneserieforlaget SEMIC/Nordisk forlag AS i nesten ti år og er nå ansatt i Egmont Serieforlaget AS, som gir ut en rekke julehefter.

* Innbundet, 256 sider, gjennomillustrert * ISBN 978-82-8211-202-4 *Pris 399,-  Lanseringsdato: 24.november

Kontaktperson i forlaget:

Helena Lehikoinen