Ny utgivelse fra Vega Forlag. Mørkets engler av R.J. Ellory

Mørkets engler er en mørk og intens roman om korrupsjon og forløsning, om den nådeløse iherdigheten som trengs for å finne sannheten, og om en manns søken etter mening blant spøkelsene av sin egen samvittighet.

Den garvede etterforskeren Frank Parrish i NYPD lar seg ikke affisere da en ung heroinlanger blir funnet død – han er bare enda et offer for narkotikakriminaliteten som herjer byen. Men da også liket av langerens lillesøster blir funnet, begynner han å lure. Frank har havnet i trøbbel på jobben på grunn av dårlig oppførsel mot ledelsen, og er derfor forpliktet til å gå i samtaleterapi hos en psykolog, noe som fører til at hans gamle spøkelser kommer til overflaten. Disse må han slåss mot samtidig som han prøver å finne ut av dødsfallene, som stadig blir flere.

Sommeren 2010 vant forfatteren en pris for fjorårets beste kriminalroman på den årlige krimfestivalen i Harrogate for Et helt ordinært drap (Vega Forlag, 2009). R.J. Ellory er bosatt i England, er gift og har en sønn.

Besøk forfatteren på http://rjellory.com/

* Oversatt av Carina Westberg  * Innbundet, 560 sider  *ISBN: 978-82-8211-204-8  *Pris: 369,-

Tidligere utgivelser av R.J. Ellory på Vega Forlag: Engler over Georgia , Et helt ordinært drap og Kalendermordene.

Kontaktpersoner i forlaget:

Helena Lehikoinen Finn Jørgen Solberg