Ny utgivelse fra Vega Forlag. Når du minst venter det av Sarah Rayner

Når du minst venter det er en roman om kjærlighet og sorg, hemmeligheter og løgner, familie og vennskap. Romanen er en øyeåpner som minner oss om hvor skjørt livet er, og hvor plutselig alt kan snu. Men den minner oss også om at livet, tross alt, går videre.

Klokken er 07:44 og toget fra Brighton til London er fylt av jobbpendlere. En kvinne sitter og betrakter de andre passasjerene: En jente like overfor henne sitter og sminker seg. Tvers over midtgangen stryker en mann sin kone over hånden. Bak dem sitter en kvinne og blar i et motemagasin. Så, plutselig, blir alt forandret: Mannen på den andre siden av midtgangen faller om, toget stopper, noen tilkaller ambulanse. Og for tre av togpassasjerene skal livet aldri bli det samme igjen: Lou, som er vitne til dødsfallet, Anna, som sitter lenger bak i toget, og Karen, mannens kone. Leseren følger disse kvinnene uken etter den skjebnesvangre togturen som snudde livet på hodet for alle tre. Hva gjør man når ens nærmeste venn mister mannen sin? Og hvordan forteller man barna sine at pappa er død?

Om forfatteren: Sarah Rayner bor i Brighton. Ved siden av forfatterskapet jobber hun som tekstforfatter. Når du minst venter det er hennes gjennombruddsroman. Boken har solgt 250 000 eksemplarer i Storbritannia og er under oversettelse til 11 språk.

Les mer om forfatteren på Sarah Rayner official website eller på facebook Sarah Rayner Facebookside

* Innbundet * Oversatt av Hilde Lyng * ISBN 978-82-8211-214-7 * Kr 299,-

Ønsker du anmeldereksemplar og/eller vil gjøre en intervjuavtale med forfatteren kan du kontakte:

Helena Lehikoinen, Tlf.: 21 09 04 10  helena@vegaforlag.no

www.vegaforlag.no Følg oss på  Facebook .  Post og besøksadresse: Vega Forlag Gøteborggt 6A 0566 Oslo