• Vega Forlag/

Ny utgivelse fra Vega Forlag. True Blood kokebok-Sørstatsmat og drinker fra Bon Temps av Gianna Sobol og Alan Ball med Karen Sommer Shalett

True Blood er den populære, noen ganger blodige og alltid like spennende tv-serien fra Louisianas sumpområder, eller «the bayou», hvor handlingen foregår i den oppdiktede byen Bon Temps. Serien er blitt det amerikanske tv-selskapet HBOs mest populære produksjon siden Sopranos.

Enten de lever for å spise, spiser for å leve, eller om de sluttet å leve for evigheter siden og nå bare sulter etter fortiden: Karakterene i tv-serien True Blood mener mye om mat.

I en verden der alle krangler om hvilken mor som lager den beste maisgrøten, og hvor frityrstekt kreps og gumbo er det som holder folk sammen, er det lett å forstå at matfatet og drinkene aldri er langt unna når tilværelsens mørke og lyse sider utfolder seg. Og med all dramatikken som foregår her, skjønner man også at de hardt prøvede sjelene trenger å trøstespise.

I denne kokeboka finner du alle de herlige oppskriftene fra Bon Temps – fra bestemors hjemmelagde gryter, Lafayette og Terrys spesialiteter på Merlotte’s, til de skumle drinkene som Eric og folka hans mikser på Fangtasia.

Dette er ekte sørstatsmat som tilfredsstiller enhver gane. For selv rufsete varulver, deppa vampyrkonger og kresne feer trenger jo å spise … og drikke.

Om forfatterne: Alan Ball er skaperen, manusforfatteren og produsenten av den originale HBO-serien «TrueBlood». Selv om han nå bor og arbeider i Los Angeles, er han egentlig fra sørstatene – han vokste opp i byen Marietta i Georgia, hvor han lærte å sette pris på god og ekte sørstatsmat.

Gianna Sobol er assisterende produsent for HBOs populære TV-serie «True Blood». Hun skriver også for HBO, og er redaktør for tegneseriebøkene bygget på serien.

Karen Sommer Shalettis er sjefredaktør for magasinet DC.  * Oppskrifter ved Marcelle Bienvenu. *Matfotografier ved Alex Farnum

*Innbundet *Oversatt av Bente-Lill Øygard og Ellen Christensen *ISBN 978-82-8211-310-6 *Kr. 299,- * Lanseringsdato: 29.oktober

Ønsker du anmeldereksemplar kan du kontakte: Helena Lehikoinen,Tlf.: 21 09 04 10  helena@vegaforlag.no

www.vegaforlag.no Post og besøksadresse: Vega Forlag Gøteborggt 6A 0566 Oslo