Valhall bookazine nr 2: 1914 — Den store krigen

Vega Forlag utgir i 2014 en serie militærhistoriske hefter med aktuell temaer. Andre nummer i serien tar for seg første verdenskrig; Den store krigen.

Sommeren 1914 ante få hvilken storm som var i emning. Stormaktenes opprusting og høye spill var i ferd med å kaste verden ut i en krig uten sidestykke i historien. Krigsutbruddet 28. juli ble møtt med begeistring over store deler av Europa. Frankrike skulle endelig få revansje etter det forsmedelige nederlaget mot tyskerne i 1870, og unge tyskere vervet seg i tusentall. Men jubelen skulle snart drukne i blod. Den store krigen ble et slaktehus ingen før hadde sett. Og til tross for et generelt fotoforbud – Den store krigen ble fotografens krig.

1914 Den store krigen inneholder helt unike bilder fra slagmarken, mange av de er trolig aldri publisert i Norge. Blant artikkelforfatterene finner du Geir Hasle, Ernst Jünger, Dan Petter Neegaard og Tor Jørgen Melien.

* ISBN: 978-82-8211-394-6 * Kr. 169,- * Heftet * 130 sider

For mer informasjon eller anmeldereksemplar, ta kontakt med markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt

Mob 47602909