Veidekke ASA: Bygger 142 boliger på Løren i Oslo

Veidekke Entreprenør har inngått avtale med Lørenvangen Utvikling AS (eies 50-50 av OBOS Nye Hjem og Veidekke Eiendom) om bygging av første byggetrinn i boligprosjektet Gartnerkvartalet. Oppdraget består av å oppføre to bygg med totalt 142 boliger, garasjekjeller samt to næringslokaler. Samlet salgsverdi på boligene er cirka 585 millioner kroner.

Salget har vært svært bra på Gartnerkvartalet, og de tre første byggene er nå nesten utsolgt. Prosjektet er en forlengelse av naboprosjektet Gartnerløkka, og vil når det står ferdig bestå av rundt 525 boliger i åtte boligblokker fordelt på flere byggetrinn. Samlet salgsverdi for boligene i hele Gartnerkvartalet er forventet å være rundt 2,5 milliarder kroner.

Prosjekt Gartnerkvartalet består av et bredt utvalg av 2 -, 3-, og 4-roms leiligheter. Leilighetene i første etasje får romslige terrasser, noen av dem med egen hageparsell i tillegg. Alle øvrige leiligheter får egen balkong. De åtte blokkene skal plasseres rundt en solfylt gårdspark på nesten ti mål. Dette blir en stor og grønn lunge som skal beplantes med busker og trær i tillegg til parsellhagene.

Som en forlengelse av det grønne preget blir det montert levende plantevegger i alle inngangspartier. Dette er så vidt vi er kjent med det første nye boligprosjektet med slik plantevegg som både skaper trivsel og bedre innemiljø.

Det gode salget på Gartnerkvartalet har fremskyndet planleggingen av Lørenvangen Utviklings neste trinn på tomten på Løren. Bygg fire er nå rammesøkt og legges med stor sannsynlighet ut for salg i januar 2017.

De første beboerne flytter inn i Gartnerkvartalet til sommeren 2018. Mer informasjon om prosjektet finner du her: www.gartnerkvartalet.no

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Prosjektleder Ellen Thuestad Løkås i Veidekke Eiendom, tlf 48 12 54 73, ellen.lokas@veidekke.no
Prosjektleder Eirik B. Nikolaisen i Veidekke Entreprenør, tlf 99 58 59 89, eirik.birkeland.nikolaisen@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 24,5 milliarder kroner (2015), og halvparten av de 7 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12.