Veidekke ASA: Bygger leiligheter for Smedvig i Lillehammer

Smedvig Eiendom AS har skrevet kontrakt med Veidekke om å bygge Mesnakvartalet i Lillehammer sentrum. Oppdraget med å oppføre de 107 leilighetene med parkerings­kjellere samt rehabilitering av eksisterende næringsbygg er verdt 387 millioner kroner ekskl. mva.

Mesnakvartalet ligger like ved gågata midt i Lillehammer sentrum og med god tilpassing i forhold til den gamle trehusbebyggelsen i området. Mesnaelva renner langs eiendommen, og det er kort vei til skoler, trening, butikker, kulturaktiviteter og skysstasjonen. Boligene består av lyse og trivelige 2 til 4-roms leiligheter i tre ulike bygg på opptil syv etasjer.

Boligprosjektet har vært utviklet i tett samarbeid mellom Smedvig Eiendom, Lund + Slaatto Arkitekter og Veidekke Entreprenør. Byggearbeidene starter i juli /august 2018 og prosjektet skal ferdigstilles i løpet av 2020. Sysselsettingen for Veidekkes del forventes å ligge på omlag 30 - 35 egne ansatte i en to-års periode. I tillegg kommer mye arbeid for lokale underentreprenører og leverandører tilknyttet prosjektet.

For mer informasjon se www.mesnakvartalet.no

Distriktsleder Geirmund Østvold i Veidekke, tlf 95 13 66 36, geirmund.ostvold@veidekke.no
Prosjektleder Jan Bøye Leirhol i Veidekke, tlf 95 05 23 47, jan.boye.leirhol@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Prosjektsjef Arne S. Albrigtsen i Smedvig Eiendom, tlf 97 05 32 60, aa@smedvig.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er nær 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.