Veidekke ASA: Skal bygge mer for OBOS på Vollebekk

OBOS har gitt Veidekke Entreprenør i oppdrag å bygge Blomstertrappa, som er andre byggetrinn med 82 leiligheter i to boligblokker på Vollebekk i Oslo. Kontrakten er en totalentreprise på 155 millioner kroner ekskl. mva.

Veidekke skal denne gang oppføre to boligblokker på fire til seks etasjer rundt et gårdsrom. Det blir 41 leiligheter i hver blokk, parkering i underetasjene samt et næringslokale. Råbygget blir i plassbygd betong med fasader i tegl, puss og plater.

Vollebekk ligger mellom Risløkka og Lunden hageby i bydel Bjerke, og har i mange år vært kjent som et industriområde. Dette er i ferd med å endres gjennom et stort byutviklingsprosjekt hvor store deler skal bygges opp helt på nytt. Vollebekk skal bli et grønt og urbant område bare 13 minutter med T-banen fra Jernbanetorget, men samtidig rett i nærheten av flotte turområder og Lillomarka. Når det står ferdig vil det nye boligprosjektet totalt bestå av over 800 boliger og noe næringsvirksomhet.

Utgravingen av tomten starter opp denne uken, mens selve byggearbeidene starter opp etter sommerferien. Det er planlagt ferdigstillelse i første halvår 2020. Veidekke fikk for et års tid siden i oppdrag å bygge første byggetrinn med 127 leiligheter på Vollebekk.

Mer informasjon om prosjektet: www.obos.no/vollebekk

For pressebilder se www.flickr.com/photos/veidekke, for mer informasjon kontakt:
Distriktsleder Anders Haugen, tlf 97 66 63 14, anders.haugen@veidekke.no
Prosjektleder Widar Bråten, tlf 951 43 775, widar.braten@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no
Kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen i OBOS, tlf 908 58 441, age.pettersen@obos.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er nær 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.