Veidekke bygger badeland og boliger i Ålesund

Veidekke har inngått avtale med Brødrene Jangaard AS om å bygge Ålesund Bybad ved Utstillingsplassen i Ålesund. I tilknytning til badet skal Veidekke også bygge tre boligblokker. Kontraktene har samlet verdi på 344 millioner kroner ekskl. mva.

- Sammen med Brødrene Jangaard har vi utviklet et badeland som ikke bare blir Sunnmøres største og flotteste, men også slår Molde, sier distriktsleder Stig Ivar Mork i Veidekke Møre og Romsdal. - Dette er resultat av et nært og godt samspill med byggherren fra tidlig fase i planleggingen. Når vi som entreprenør bidrar i prosjektet fra starten, kan vi utnytte bredden i fagkompetansen vår til å lage et bygg som gir kunde, brukere og omgivelser størst mulig verdi, avslutter Mork.

Det nye badelandet får både 50 meters treningsbasseng, 25 meters basseng med stupetårn, samt bølgebasseng, terapibasseng og vannsklier. Deler av taket på badet blir aktivitetsområde med lekeapparater. Badelandet plasseres med direkte inngang fra Aksla Parkering som Veidekke bygget for Brødrene Jangaard for et par år siden. I bakkant av badet skal Veidekke bygge tre boligblokker med til sammen 35 leiligheter og underliggende parkeringskjeller.

Byggearbeidene starter i november og er beregnet til å ta to år, så badelystne ålesundere kan belage seg på å hoppe i bassenget i løpet av vinteren 2020-2021. Bygging av boligblokkene starter etterhvert som tilstrekkelig andel er solgt.

For mer informasjon, kontakt:
Stig Mork, distriktsleder, tlf +47 90 54 26 26, stig.mork@veidekke.no
Helge Dieset, kommunikasjonssjef, tlf. +47 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.