Veidekke bygger for Framtiden Byggutveckling

Framtiden Byggutveckling har gitt Veidekke oppdraget med å bygge den andre etappen på Mandolingatan i Västra Frölunda utenfor Göteborg. Det er en del av BoStad2021 og vil bli utført som en totalentreprise med 130 utleieleiligheter med en verdi på cirka 273 MSEK. Byggestart beregnes til våren 2019.

Etappen omfatter fire nye flerbolighus med 130 utleieleiligheter og to næringslokaler på bakkeplan. I kvartalet bygges det også et parkeringshus i sju etasjer over bakken med drøyt 350 parkeringsplasser.

Veidekke er ny som entreprenør hos oss og vi ser fram til å arbeide med dem i et opplegg der vi i fellesskap skaper et kostnadseffektivt prosjekt, sier Anna Runesson, prosjektleder hos Framtiden Byggutveckling.

Mandolingatan er et prosjekt i satsingen BoStad2021 der man arbeider med parallelle prosesser for å produsere 7 000 ekstra boliger til 2021. Dette gjøres i et samarbeid mellom Gøteborg by og kommunale, private og kooperative byggaktører. Poseidon kommer til å eie og forvalte de ferdigstilte boligene på Mandolingatan.

Vi er veldig glade og stolte over at Framtiden Byggutveckling valgte oss til oppdraget, og at de setter pris på vår involverende arbeidsmetode for å få et best mulig samarbeid. Når vi gjør bruk av alles kunnskap og erfaring, kan vi bygge sikkert med høyeste kvalitet og økt lønnsomhet, sier Mattias Bylerius, arbeidsleder hos Veidekke Bygg Väst.

For mer informasjon, ta kontakt med:

Mattias Bylerius, arbeidsleder Veidekke Bygg Väst, mattias.bylerius@veidekke.se, +46 0761-26 40 26

Anna Runesson, prosjektleder Framtiden Byggutveckling, anna.runnesson@framtiden.se, +46 0701-46 96 56

For pressebilder, se www.flickr.com/photos/veidekke

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.