Veidekke solgte boliger for en milliard

Veidekke solgte 215 boliger i andre kvartal 2018. Totalt har Veidekke solgt boliger for en milliard kroner i andre kvartal 2018. Antallet boliger i produksjon er 2 708.

Aktiviteten er stabil sammenlignet med de siste kvartalene i både Norge og Sverige. Antallet boliger i produksjon går ned sammenlignet med andre kvartal 2017 og er på 2 708 boliger, mot 3 564 for ett år siden. Veidekkes andel i kvartalet er 2 166 boliger. Nedgangen er størst i Sverige, men også i Norge gjenspeiler boligproduksjonen det lave salget siste år. Salgsgraden for boliger i produksjon er 79 %.

-Salget av våre boliger øker noe både i Norge og Sverige sammenlignet med første kvartal. Vi opplever at nyboligmarkedet i Sverige fortsatt er avventende, mens vi har sett et positivt taktskifte på Østlandet i Norge siste kvartal. Resten av Norge er stabilt, sier konsernsjef Arne Giske.

Boligsalgstallene for Veidekke pr andre kvartal 2018:

Andre kvartal 2018 (2017) 12 mnd rullerende salg (1)
Brutto 1 Netto 2
Norge 140 (151) 96 (88) 429
Sverige 75 (283) 67 (259) 335
Totalt 215 (434) 163 (347) 764
  1. Antall salg inklusive felleseide prosjekter
  2. Veidekkes andel av salg

Direktør for forretningsutvikling i Veidekke Eiendom, Audun Blegen, tlf +47 959 79 664, audun.blegen@veidekke.no
Administrerende direktør i Veidekke Bostad, Per-Martin Eriksson, tlf+46 705985651,
per-martin.eriksson@veidekke.se
Finansdirektør Jørgen Michelet, tlf +47 917 43 856, jorgen.michelet@veidekke.no

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 32 milliarder kroner, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.