Åpner ny innkjøpsportal for norske bedrifter

Norske bedrifter har rammeavtaler og innkjøpsrabatter på kryss og tvers, og mange sliter med å få fullt utbytte av innkjøpsavtalene sine.

Det er ikke uvanlig å bruke mye ressurser på administrative innkjøp, og mange kaster bort både tid og penger på dårlige avtaler, store kataloger og gammeldagse bestillingsrutiner. Med dette som utgangspunkt blir det nå lansert en nettportal som gjør det mulig å samle og benytte alt av avtaler på ett sted.

Det er it-selskapet Visma som står bak nytenkningen, og med tilgang til den nye portalløsningen kommer også en rekke ferdigforhandlede innkjøpsavtaler som Visma har sørget for å få på plass. Det er lenge siden netthandel ble en del av nordmenns hverdag, og det blir nå lagt til rette for at også de innkjøpene som gjøres på vegne av arbeidsplassen kan gjøres på nett.

–  Vi ønsker å gi våre kunder en enkel inngangsport til markedets beste innkjøpsavtaler, samtidig som de får et sted de kan legge inn avtaler de selv har forhandlet frem. Målet er at innkjøpssjefene i norske bedrifter får oversikt over sine innkjøpsavtaler, og kan gjøre bestillinger enkelt og effektivt på nettet”, sier administrerende direktør i Visma Advantage Carl Moltzau. Hans innkjøpseksperter forhandler på vegne av mange tusen norske bedrifter, og han er tydelig på at tiden er inne for en forandring: – Vi vet at mange av kundene våre ikke får utnyttet potensialet i innkjøpsavtalene de har med forskjellige leverandører. Ved å legge til rette for innkjøp på nett, kan vi sikre at alle får de fordelene de skal ha – uansett om de bestiller reiser, kontormøbler eller kopipapir, og uansett om de har et stort eller lite forbruk.

For mer informasjon, kontakt:
Carl Moltzau, Administrerende Direktør i Visma Advantage, +47 952 75 559

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og hadde i 2012 en omsetning på NOK  5 749 mill. Se visma.no og visma.com