Ny webløsning gjør det enklere å oppfylle skattekrav

Det siste året har mange bedrifter følt de nye kravene til dokumentasjon av timeforbruk på kroppen. Med en webbasert løsning for registrering av timer og utlegg blir dokumentasjonsprosessene enklere og mer effektive.

Visma lanserer nå onlinetjenesten WebTime, som supplerer Visma Avendo Time, et verktøy for timeregistrering og prosjektoppfølging som er integrert med Vismas økonomiprogrammer for småbedrifter.

Internett er alt som trengs
- Utenfor kontoret trenger du kun tilgang til internett og nettleseren Internet Explorer for å logge inn i WebTime. Når du legger inn dine opplysninger lagres de på en webserver. Fra den henter du eller noen andre på kontoret ned registreringene til Visma Avendo Time med et enkelt tastetrykk, forklarer Jan-Ketil Ursin, daglig leder i Visma Avendo.

Kravet om dokumentasjon har konsekvenser for såkalte liberale yrker, som konsulenter, advokater, regnskapskontorer, arkitekter og ingeniører. Undervisning og utleie av arbeidskraft er også relevante områder, i den grad betaling avregnes etter medgått tid.

Mer effektive rutiner
- For å imøtekomme disse kravene går mange til anskaffelse av et timeregistreringsprogram for å holde orden på intern og ekstern tid. Ansatte som jobber utenfor kontorets fire vegger må enten sende inn timelister eller reise inn til kontoret for å få disse registrert. Dette er tungvint, og unødvendig bruk av tid. Med tilgang til timeregistrering på web vil hver enkelt ansatt kunne føre sine egne timelister der de er, noe som igjen vil spare den ansatte for tid og sørger for en mer nøyaktig timefangst, avslutter Ursin.
Visma Avendo WebTime er en webløsning som kjøres mot timeregistreringsprogrammet Visma Avendo Time. Webløsningen koster kun 990 kroner per år for hele bedriften. Antall brukere styres av antall brukere som er satt opp i timeregistreringsprogrammet.

For mer informasjon, kontakt Jan Ketil Ursin i Visma på +47 46 40 06 44 eller jan.ketil.ursin@visma.no.

Om oss

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 6 100 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på NOK 6 500 mill. Se visma.no og visma.com.