Tar brukeropplevelsen til neste nivå

I dag kommer Vismas økonomiprogrammer for småbedrifter i ny drakt. Det nye brukergrensesnittet er resultatet av et systematisk arbeid for å kartlegge sluttbrukernes ulike behov og målsetninger ved bruk av systemene.

- Vi har modernisert programmene våre, og gjort dem enklere og mer effektive å benytte. En positiv opplevelse handler om at et program skal være lett å lære, og effektivt og behagelig å bruke, sier daglig leder i Visma Avendo, Jan Ketil Ursin.

Basert på kjente arbeidsprosesser
For å få en god forståelse av hvordan løsningene oppleves, har systemutviklerne hatt tett dialog med brukerne i utviklingsfasen. Avendo-programmene fremstår nå med et nytt og optimalisert grafisk utseende med konsekvente grensesnitt som skaper en visuelt rolig og harmonisk opplevelse. Logikken i programmene er basert på brukerens arbeidsprosesser, og løsningene er dermed lette å forstå og effektive å bruke.

Kom-i-gang-konsept
Programvaren inkluderer også et kom-i-gang-konsept som består av en supportportal, opplæringsfilmer, elektroniske manualer og ulike hjelpemidler for å lære regnskap og forretningsforståelse.

Alle eksisterende brukere av Visma Avendo-produktene får gratis tilgang til den nye versjonen gjennom sin abonnementsavtale.

For mer informasjon, kontakt daglig leder i Visma Avendo, Jan Ketil Ursin, tlf: 464 00 644,
e-post: Jan.Ketil.Ursin@visma.no

Om oss

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 6 100 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på NOK 6 500 mill. Se visma.no og visma.com.