Visma inngår forvaltningsavtale med Norsk filminstitutt (NFI)

Visma Sirius har vunnet en avtale med Norsk filminstitutt (NFI) for forvaltning av NFI sine hjemmesider, nfi.no. Avtalen innebærer vedlikehold, bistand til drift, og videreutvikling av nfi.no. Avtalen har en varighet på to år med opsjon på ytterligere 1+1 års forlengelse. Totalomfanget for avtalen har en estimert verdi på ca 2,5 millioner kroner.

NFI har planer om å gjøre flere utvidelser og forbedringer av sine hjemmesider i løpet av de neste par årene, og i den forbindelse har de nå inngått avtale med Visma Sirius som leverandør for forvaltning og videreutvikling av nfi. no. NFI kjører på Enonic CMS-plattformen.

- Vi er stolte over at NFI har valgt oss som sin samarbeidspartner på nfi.no. Vi ser på avtalen som en bekreftelse på at kombinasjonen av vår portal-kompetanse sammen med vår erfaring og kompetanse innenfor applikasjonsforvaltning gjør oss til en attraktiv samarbeidspartner, sier administrerende direktør i Visma Sirius, Vidar Evensen.

Det var 3 leverandører som deltok i konkurransen og Visma Sirius ble rangert som nummer 1 på kriteriene kompetanse, leveringsevne og pris. NFI uttalte at ”Tilbudet fra leverandør Visma Sirius AS er vurdert som det økonomisk mest fordelaktige iht tildelingskriteriene”.

Om NFI:
Norsk filminstitutt (NFI) er statens forvaltningsorgan på filmområdet, underlagt Kulturdepartementet. Instituttet forvalter de statlige virkemidlene for utvikling, produksjon, distribusjon, lansering og filmkultur. NFI holder til i Filmens Hus i Dronningens gate 16 i Oslo - et samlingssted for filmforvaltning, filmbransje og publikum.

For mer informasjon, kontakt:
Vidar Evensen, administrerende direktør i Visma Sirius, 911 24 123

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og omsatte i 2011 for NOK 5 142 mill. Se visma.no og visma.com.

Sitater

Denne avtalen er en bekreftelse på vår portal-kompetanse samt erfaring og kompetanse innen applikasjonsforvaltning
Vidar Evensen, adm. dir. Visma Sirius