Visma inntar nytt praktbygg og gjør storsatsing i Midt-Norge

Med Vismas konsernsjef Øystein Moan og Trondheims ordfører som snorklippere – inntar Visma i dag Trondheims nye praktbygg i glass. Nordens største kombinerte programvare- og tjenestetilbyder innen administrasjon, økonomi og regnskap ønsker med dette å bygge opp en sterk regional virksomhet. Med dagens satsning blir samtidig Visma en av de største arbeidsgiverne i Trønder-hovedstaden.

- Trondheim er et perfekt sted å bygge opp en sterk satsning for et selskap som Visma. Både fordi det er særdeles mye nyskaping på teknologisiden, men det unike rekrutteringsmiljøet har også betydelig påvirkning på vår drift, forteller Øystein Moan, konsernsjef i Visma.

Bygger kompetansemiljø
Selskapet samler nå kontorene og flytter i dag inn i et nytt storbygg på Sluppen i Trondheim. Etter kontorsammenslåingen vil Visma telle 110 til 120 medarbeidere i byen, og således bli den største virksomheten innenfor områdene administrasjon, økonomi og programvare.

Det er ingen nyhet at store internasjonale teknologiselskaper ønsker å etablere seg i Trondheim. Visma er i midlertidig et norsk selskap som ønsker å bygge virksomheten videre i Midt-Norge.

- Vi ser på Trondheim som et hovedsenter i Midt-Norge, og Vismas filosofi er å bygge opp sterke regionale virksomheter med stor nærhet til marked og kunder. Det er store synergieffekter ved å samle kunnskap, kompetanse, medarbeidere og kunder, forklarer Øystein Moan.

Næringsforeningen i Trondheim mener Visma er et viktig bidrag i byens næringsliv.

- Vi i Næringsforeningen er svært positive til at Visma nå etablerer seg med så stor tyngde og tydelighet i Trondheim, og ser med begeistring på de signaleffektene det gir i byens kompetansemiljø, sier Trygve Bragstad, næringspolitisk leder i Næringsforeningen i Trondheim.

Storsatsning i Midt-Norge
Sluppen i Trondheim er det nye stedet hvor byens IT- og teknologivirksomheter nå samles. Fremtiden bygges her. Det er derfor ikke tilfeldig at Visma har valgt å samle den nye satsningen akkurat i dette området i Trondheim.

- Denne satsningen innebærer også en samlokalisering. Det skaper et rasjonelt og integrert miljø for den videre satsningen i Midt-Norge, noe som skal komme både kunder og medarbeidere til gode. Det er effektivt å samle kreftene på ett sted. Foruten hovedkontoret i Oslo, er det fra i dag i Trondheim vi nå kan tilby størst produkt- og tjenestebredde. Her tilbys absolutt alle Vismas programvare og tjenesteområder som gjør virksomhetsprosessene for våre kunder mer effektive. Alle avdelinger og tjenester innen Vismas nordiske organisasjon vil nå være å finne i Trondheim, sier Vismas konsernsjef.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Øystein Moan, konsernsjef i Visma
Telefon 920 80 000