• Visma OLD/

Visma kjøper DI Systemer og utvider porteføljen av produkter og tjenester for små og mellomstore norske bedrifter

Visma har inngått avtale om kjøp av DI Systemer AS. DI Systemer er et Trondheimsbasert softwareselskap med 50 ansatte, og kontorer i Trondheim og Oslo. DI tilbyr en omfattende produktportefølje innenfor ERP og har over 2000 kunder.

Ved dette kjøpet utvider Visma sin eksisterende portefølje av løsninger skreddersydd for det norske markedet. Oppkjøpet vil bidra til å styrke en allerede sterk R&D-plattform og bidra til at Visma kan fortsette å utvikle ledende produkter tilpasset lokale markeder.

DI Systemer sitt R&D-team i Trondheim vil utgjøre et kompetansesenter for software til regnskapsbyråer, samt være en solid ressurs i Vismas sitt utviklingsteam.

I lys av internasjonal konkurranse, er det viktig at Visma, som norsk og nordisk markedsleder, fortsetter å utvikle ledende produkter tilpasset lokale, nordiske markeder.

"Visma er veldig fornøyd med avtalen. DI har bortimot 30 års erfaring, og er å regne som eksperter innenfor ERP for regnskapsbyråer. Både ansatte og kunder vil nå få tilgang til en omfattende Visma-portefølje av programvare og tjenester", sier Øystein Moan, CEO Visma.

Effektivitetseksperter
"Vi er veldig glade for å bli en del av Visma, det ledende softwareselskapet i Norden, og  tror at dette vil gi spennende muligheter for både eksisterende og nye kunder. Som for Visma, er DI Systemer sitt overordnende mål å levere løsninger som hjelper virksomheter å øke effektivitet og konkurranseevne", sier Steinar Sletten, administrerende direktør i DI Systemer.

For mer informasjon, kontakt:
Øystein Moan, CEO, Visma Group, +47 92 08 00 00

Steinar Sletten, Administrerende direktør, DI Systemer, +47 90 97 74 41
Mikael Männik, Director of Mergers & Acquisitions, Visma Group, +46 735 101220

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og omsatte i 2011 for NOK 5 142 mill. Se visma.no og visma.com.

Sitater

Kombinasjonen vil hjelpe Visma og DI til fortsatt å utvikle markedsledende produkter for respektive kundebaser.
Øystein Moan, CEO Visma