Visma og InExchange skaper nytt forretningsnettverk

Visma inngår et aktivt samarbeid med det svenske internettselskapet InExchange. Som en del av partnerskapet får Vismas kunder nå tilgang til et stort og viktig forretningsnettverk.

InExchange er først og fremst kjent for sine e-fakturatjenester, men selskapets forretningsnettverk inneholder betydelig mer. Forretningsnettverket er plattformen for en rekke løsninger som forenkler og effektiviserer det daglige arbeidet for alle virksomheter.

Forretningssystem med kommunikasjon
Visma går inn som deleier og kommer til å integrere flere av sine forrretningsløsninger med InExchange-nettverket for automatisering av virksomhetskommunikasjon. Det innebærer at Vismas kunder kan sende og ta i mot e-faktura og e-bestillinger samt benytte en mengde av InExchanges tjenester.

Med sine 340 000 kunder skaper Visma sammen med InExchange det største og raskest voksende forretningsnettverket i Norden. Nettverket bygger på åpenhet slik at man raskt og enkelt skal kunne dele forretningsinformasjon med alle selskap uansett størrelse eller forretningssystem.

Øker kundenes konkurransevne
– Vårt mål er å optimalisere kundenes løsninger. Det finnes alltid prosesser som bør effektiviseres og automatiseres. Derfor var det lett å velge InEXchange som partner. Deres åpne plattform med innovative løsninger gir våre kunder tilgang til raske og sikre forretningsprosesser. På den måten bidrar vi til å styrke våre kunders konkurranseevne slik at de kan vokse i sine makeder, sier konsernsjef i Visma, Øystein Moan.

– For oss var det naturlig å samarbeide med Visma fordi de deler vår visjon om åpenhet og innovative løsninger. InExchange støtter over 400 ulike forretningssystemer, og med Vismas markedsandeler i samtlige segmenter blir de en meget viktig aktør for våre tjenester, sier konsernsjef i InExchange, Thordur Erlingsson.

Om InExchange
InExchange er et internettselskap som siden starten i 2008 har hatt som mål å effektivisere forretningsprosesser for alle selskap, uansett størrelse eller tekniske forutsetninger. I 2011 ble InExchange utnevnt til et av Sveriges raskest voksende teknologivirksomheter. Selskapet har om lag 40 ansatte og hovedkontor i Skövde. I 2012 hadde InExchange en omsetning på SEK 36 millioner. Les mer på www.inexchange.com

For mer informasjon, kontakt:
Thordur Erlingsson, CEO InExchange, +46 500 44 63 60
Eivind Gundersen, Divisjonsdirektør Visma Commerce Solutions, +47 93 21 76 77

Visma gjør virksomheter mer effektive. Konsernet leverer programvare, outsourcingstjenester, innkjøpsløsninger, innfordringstjenester, butikkdataløsninger, samt IT-relatert utviklings- og konsulentvirksomhet. Visma forenkler og automatiserer virksomhetsprosesser innenfor både privat og offentlig sektor. 340 000 nordeuropeiske kunder benytter Vismas produkter og tjenester, og ytterligere 330 000 bruker Visma som hosting-partner. Konsernet har over 5 000 ansatte og hadde i 2011 en omsetning på NOK  5 749 mill. Se visma.no og visma.com