Visma og NetCom signerer avtale verdt 300 millioner

Visma og NetCom har inngått et treårig samarbeid. Kontrakten er en av NetComs største bedriftsavtaler, og sikrer kunder av Vismas innkjøpssamarbeid og fordelsprogram mobiltelefonipriser som er blant markedets beste.

- Vi gleder oss stort over at Visma har valgt tre nye år med oss som mobiltelefonileverandør til sitt innkjøpssamarbeid og fordelsprogram. Med hele 16 500 abonnement er dette en stor og viktig kontrakt for oss, sier administrerende direktør i NetCom, August Baumann. Han ser fram til å videreutvikle samarbeidet med Visma, og mener avtalen representerer en mulighet til ytterligere verdiskapning for begge parter. Selger rabattavtaler Visma har et eget virksomhetsområde for innkjøpssamarbeid og fordelsprogram, og har fremforhandlet avtalen med NetCom på vegne av kundene av disse tjenestene. - Vi tilbyr bedrifter og organisasjoner å bli med i en felles innkjøpspool for produkter og tjenester relatert til virksomhetsdrift og administrasjon, slik som for eksempel mobiltelefonabonnement. I tillegg leverer vi et program med ferdigforhandlede rabattavtaler for ansatte. Dette gjør det mulig for bedrifter og organisasjoner å tilby sine ansatte og medlemmer gode tilbud på produkter og tjenester til bruk i privat sammenheng, forteller konsernsjef i Visma, Øystein Moan. Forhandlingsmakt - Med over 4000 bedrifter og titusener forbrukere i ryggen er vi i posisjon til å forhandle fram de beste avtalene. Vi er veldig glade for at vi i samarbeid med NetCom kan tilby kundene våre priser på mobiltelefoni som er blant markedets beste, sier Øystein Moan videre. Han forteller at avtalen sikrer omlag 100 millioner kroner i omsatt volum for hvert av de tre årene den foreløpig er signert for. Bidrar til besparelser I tillegg til telefoni selger Visma rabattavtaler innen områder som for eksempel kontorrekvisita, bensin, strøm forsikring, flyreiser og hotell. - Vi ser at bedrifter, naturlig nok og heldigvis, er svært opptatte av kostnadskontroll og besparelser for tiden. Vårt innkjøpssamarbeid sørger for at bedriftene oppnår stordriftsfordeler uansett størrelse på virksomheten. Det er svært hyggelig å kunne hjelpe kundene våre med å redusere innkjøpskostnadene. Dessuten sparer de tid og krefter på å overlate markedsovervåkning og forhandlinger til oss, sier Øystein Moan, og poengterer til slutt; - I tillegg sørger fordelsprogrammet vårt for at bedrifter og organisasjoner kan gi sine ansatte og medlemmer noen ekstra frynsegoder og fordeler i form av gode rabatter på produkter og tjenester de trenger privat. Denne typen goder blir antakeligvis spesielt verdsatt i en tid da lønnsbudsjettene står på stedet hvil hos mange.