Visma valgt som regnskapsfører for Shell/7-Eleven-stasjonene

Reitan Servicehandel Norge har valgt Visma som regnskapsfører for de om lag 90 planlagte Shell/7-Eleven-stasjonene i Norge. Kontrakten har en verdi på rundt 40 millioner kroner, og befester Vismas posisjon som Nordens ledende leverandør av regnskapstjenester.

Søknaden om konvertering av tidligere YX-stasjoner til Shell/7-Eleven ligger til endelig godkjenning hos Konkurransetilsynet. I forbindelse med etableringen av nye franchiseavtaler for de planlagte Shell/7-Eleven-stasjonene, overtar Reitan Servicehandel Norge AS (RSH) ansvar for føring av regnskapet for franchiseselskapene. RSH har siden oktober 2007 arbeidet for å legge til rette for at denne tjenesten skal kunne ivaretas av et eksternt regnskapsbyrå.

- Etter en grundig prosess med evaluering av flere leverandører, er det inngått avtale med Visma om utførelse av denne tjenesten. Visma ble valgt som leverandør på bakgrunn av deres omfattende erfaring med tilsvarende tjenester, og fordi selskapet totalt sett leverte det beste tilbudet, sier økonomidirektør i RSH, Heidi Jørgensen.

Setter ut regnskapene i 2009
- Hovedmålene med samarbeidet mellom Visma og RSH er at regnskapstjenestene skal utføres slik at kjøpmennene får færrest mulige administrative oppgaver, og at regnskapsføringen skal utføres så effektivt som mulig. Dette vil igjen gi både kjøpmenn og RSH god økonomisk oversikt, sier Jørgensen videre.

- For Visma er det meget spennende å få være med å utvikle økonomi- og regnskapsprosessene i det nye bensinstasjonskonseptet Shell/7-Eleven, sier divisjonsdirektør for Visma Services, Peter Lauring, og tillegger:
- Med denne avtalen befester Visma sin posisjon som den ledende leverandøren av outsourcingstjenester og systemer til bedrifter innen butikk og faghandel i Norden.

Arbeidet med etablering av tjenesten starter umiddelbart, og det tas sikte på at Visma overtar regnskapene fra 1. januar 2009. Kontrakten tegnes i første omgang for fem år, og har en verdi på om lag 40 millioner kroner.

For mer informasjon, kontakt:

Bjørn Erik Dahl, salgsdirektør i Visma Services, på telefon 980 20 000 eller e-post BjornErik.Dahl@visma.no

Heidi Jørgensen, økonomidirektør i Reitan Servicehandel Norge, på telefon 22 57 30 41 eller e-post heidi.jorgensen@reitanservicehandel.no