Volvo Ocean Race 2005-2006 gir Volvokundene muligheter til å skaffe seg helt spesielle lastebilmodeller

Forrige gang Volvo Ocean Race ble arrangert, ble det tatt fram spesielle versjoner av de mest prestisjefylte Volvo-modellene, enten det var snakk om personbiler, lastebiler eller busser. Den gangen ble dette et meget populært innslag og mange av Volvos trofaste kunder benyttet anledningen til å skaffe seg en spesiell utgave av sin favorittbil.

På nytt er Volvo Ocean Race i gang, og også denne gangen tilbyr Volvo et utvalg spesialmodeller. Når det gjelder lastebiler, gjelder dette biler med følgende basisspesifikasjoner: Motor – minimum 460hk Volvo Ocean Race utstyr: Aircondition m/automatisk temperaturkontroll, koppholder på dashbord, farget glass, fjernbetjent låsing av passasjerdør, elektriske vindusheiser, 12- og 24 volt strømuttak på dashbord, speil med elektrisk oppvarming og justering, takluke, utvendig solskjerm, gummimatter, oppvarmet førerstol, luftfjæring i førerstol, integrert sikkerhetsbelte i førerstolen, elektrisk justering av førerstol med minne for 3 seteinnstillinger, RDS radio, CD spiller forberedt for CD-skifter, rattbetjening av stereoanlegg, høyttalere i dashbord, dører og bakvegg. Bilene kan leveres i spesiell blåfarge (Monsunblå) med Volvo Ocean Race profilering. Alternativt kan bilene leveres med valgfri eksteriørfarge med en mindre variant av dekorsettet. Bilene utstyres med spesielle interiørdetaljer med Volvo Ocean Race dekor. -Allerede etter noen få måneder på markedet, er det solgt over 250 Volvo Ocean Race versjoner av Volvos lastebiler, sier Terje Gudbrandsen, price manager hos Volvo Norge AS. Dette viser hvor populære disse spesialversjonene er. Og for å imøtekomme kundenes ønsker om disse spesialvariantene, er det besluttet å fortsette aktiviteten i en forlenget periode. Bildetekst: Ett av alternativene når det gjelder Volvo Ocean Race versjonene av Volvos lastebiler er at de kan leveres i spesiell blåfarge (Monsunblå) med dekor. For ytterligere informasjon, ta kontakt med Price Manager Terje Gudbrandsen, telefon 934 54 144 eller Informasjonssjef Frank Tonås, telefon 908 21 944.