Årets julegave: storserier for alle

Julen nærmer seg, og slutten på TV-året med den. Warner Bros., en av verdens største distributører av film og TV-serier, oppsummerer serieåret med julegavetips som har noe for alle. I årets julegavesekk finner vi alt fra overnaturlige eventyrserier til thrillere og gripende drama.

For den som elsker vampyrer og science fiction
Gi bort en Supernatural-boks med alle de sju sesongene av denne serien som har holdt gående helt siden 2005. Serien kretser rundt brødrene Sam (Jared Padalecki) og Dean (Jensen Ackles) som kjemper mot skapninger som vanlige mennesker ikke tror eksisterer. Serien som er på hele 41 DVD-er, slippes 20. november.

Vampyrtrenden har vokst seg sterkere enn noensinne. Nå kommer samtlige fem sesonger av den utrolig populære serien True Blood samlet i én boks. True Blood, med Alexander Skarsgård i spissen, er det opplagte valget i julegavejungelen til alle blodtørstige TV-tittere. Boksen finnes på Blu-ray og DVD.

For den som elsker gangstere og svart komedie
For dem som vil gi bort skikkelig hardkokt gangsteraction på sitt beste, er Boardwalk Empire sesong 1–3 det perfekte valget. Serien er skapt av den Emmy®-belønte manusforfatteren Terence Winter (Sopranos) og Martin Scorsese, og vi følger Enoch "Nucky" Thompsons (Steve Buscemi) som styrer Atlantic Citys underverden i en tid der illegal alkohol legger grunnen for lukrative forretningsmuligheter. Boksen kommer på Blu-ray og DVD 20. november.

Gjenopplev den storslåtte dramaserien Six Feet Under når alle de fem sesongene i serien slippes i en samleboks. Serien handler om et begravelsesbyrå som drives av den dysfunksjonelle familien Fisher. I seriens storhetstid på begynnelsen av 2000-tallet skapte den store overskrifter og ble samtidens mest omtalte og hyllede TV-serie. Kommer på DVD 20. november.

For den som elsker nervepirrende drama og mysterier
Sesong 1–2 av HBO-serien Girls, skapt av manusforfatteren, regissøren og skuespilleren Lena Dunham, som selv spiller en av hovedrollene sammen med Judd Apatow og Jenni Konner, kommer i en boks akkurat i tide til jul. Serien har fått mye oppmerksomhet verden over og beskrives som en moderne utgave av Sex and the City. I serien følger vi Hannah og hennes venner, eksvenner, kjærester og ekskjærester i kampen for fremgang i kjærlighet, arbeid og vennskap i New York. Boksen slippes 4. desember.

Gjenopplev den kultforklarte high school-serien Veronica Mars når hele serien slippes i en samleboks. Vi følger tenåringsdetektiven Veronica Mars (Kristen Bell), en ensom jente i en trendy kystby i Sør-California, som er besatt av å finne ut hvem som myrdet bestevennen. Serien blander humor med gråt og action med drama. Pass på å se hele TV-serien før filmen, som er basert på serien, og som kommer senere i 2014. Boksen er i handelen nå.

Temaet drama og mysterium omfatter også den amerikanske tenåringsserien Pretty Little Liars sesong 1–2 i en boks. I serien følger vi fire jenter, Spencer, Hanna, Aria og Emily, hvis tilværelse faller sammen etter forsvinningen av deres venn og leder, Alison. Serien tar for seg mysterier, skandaler og intriger på løpende bånd og er i handelen 4. desember på DVD.

For ytterligere informasjon, forespørsler og høyoppløste bilder, vennligst kontakt:
Tero Marjamäki, tlf.nr.: +46 8-402 27 84, wbent@cohnwolfe.com. Eller besøk http://whvdirect.no

About Warner Bros. Home Entertainment Group
Warner Bros. Home Entertainment Group (WBHEG) brings together Warner Bros. Entertainment's home video, digital distribution, interactive entertainment, technical operations and anti-piracy businesses in order to maximize current and next-generation distribution scenarios. An industry leader since its inception, WBHEG oversees the global distribution of content through packaged goods (Blu-ray Disc and DVD) and digital media in the form of electronic sell-through and video-on-demand via cable, satellite, online and mobile channels, and is a significant developer and publisher for console and online video game titles worldwide. WBHEG distributes its product through third party retail partners and licensees, as well as directly to consumers through WBShop.com.

Tags: