Warner Bros. tilbyr digital kopi av Yes Man på Blu-ray

Oslo, 19. mars – Når årets må-ha-film, den kritikerroste filmen Yes Man, kommer i salg 29. april vil det også følge med en ekstra bonus til kjøperne. Warner Bros. tilbyr en digital kopi til alle som kjøper filmen på Blu-ray.

En digital kopi av Yes Man vil være inkludert i prisen for alle som kjøper Blu-ray utgaven av suksessfilmen. De som kjøper filmen på DVD vil få tilbud om å kjøpe en digital kopi til en attraktiv pris.

En digital kopi er en digital fil som kan lastes ned til PC, og gir forbrukeren lovlig tilgang til en digital versjon av filmen av høy kvalitet. Tilbudet er en del av strategien til Warner Bros. om å tilby forbrukerne merverdi ved kjøp av Warner Bros.-produkter, samt gjøre introduksjonen av digitale tjenester så forbrukervennlig som mulig.

- Vi ønsker å gi våre kunder merverdi og gjør det enkelt for dem å velge om de vil se filmer på Blu-ray, DVD eller på en PC, sier Lars Håkansson, administrerende direktør for Warner Bros. Entertainment, Nordic.

Hvordan fungerer en digital kopi?
I omslaget til hver Blu-ray film vil forbrukeren finne en kode og en link til en nettadresse. Ved å klikke seg inn på nettsiden og bruke koden, kan de laste ned en personlig digital kopi av filmen. Sammen med koden finnes også et avgiftsfritt telefonnummer kjøperen kan ringe hvis de skulle trenge hjelp.

- Vi er svært glade for å kunne tilby våre nordiske kunder denne tjenesten. Det er et prisgunstig og kvalitetsmessig godt alternativ til ulovlig nedlasting, sier Håkansson.

Filmen Yes Man, med Jim Carrey i hovedrollen, er laget av Peyton Reed. Filmen hadde premiere på kino i Norge i desember 2008 og ble raskt en av de mest sette filmene på kino i Norge og resten av Norden.

I løpet av 2009 vil en rekke filmer bli levert med en digital kopi. Warner Bros. i USA har allerede lansert Nights in Rodanthe og Ridley Scotts Body of Lies med digital Kopi. Dette vil også tilbys norske kjøpere av filmene. Av kommende titler vil blant annet Guy Richies nye film, Rock’n Rolla og David Finchers The Curious Case of Benjamin Button lanseres med dette tilbudet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Tor Ole Steinsland, 20/20 Communications, telefon: 41 44 36 12, tos@2020.no

Om Warner Bros.:
Warner Bros. Entertainment opprettet Warner Bros. Home Entertainment Group (WBHEG) for å knytte sammen alle deler av konsernet som tilbyr digitale underholdningstjenester til forbrukere.

WBHEG består av Warner Home Video, Warner Bros. Digital Distribution, Warner Bros. Advanced Digital Services, Warner Bros. Interactive Entertainment (inkludert Warner Bros. Games), Warner Premiere, Warner Bros. Technical Operations og Warner Bros. Anti-Piracy Operations.

Opprettelsen av selskapet innebærer en bedre tilrettelegging av forbrukerens konsum av underholdning, og WBHEG ønsker å maksimere dagens og fremtidens distribusjon for å bidra til at publikum kan oppleve underholdning i så mange kanaler, plattformer og apparater som mulig.