Watchcom avdekker hvordan det står til med sikkerheten på nettbrett

Report this content

I formiddag presenterer det norske sikkerhetsselskapet Watchcom en rykende fersk analyse som avdekker hvordan et står til med sikkerheten på nettbrett. Allerede før sommeren hadde vi over 500 000 nettbrett i Norge, et antall få trodde var mulig å oppnå i løpet av hele året, og utviklingen har vært spesielt sterk det siste halvåret. Det stiller krav til å tenke sikkerhet – spesielt fordi bruksmønsteret på nettbrettet er betydelig annerledes enn på smarttelefonen eller den bærbare PCen.

I dag inviterer Watchcom til seminar og presentasjon av selskapets rykende ferske analyserapport om sikkerheten på nettbrett. Seminaret holdes på RadissonBlu Scandinavia Hotel (Holbergs gate 30) og begynner kl 09 (varer frem til lunsj). Arbeidet med Watchoms analyse og tilhørende testing vil presenteres av selskapets analysegruppe. Pressen er velkommen til å delta. Det er også mulig å ta kontakt for nærmere informasjon eller for å avtale intervju med Watchcoms norske sikkerhetsanalytikere.

– Nettbrettene har inntatt både den private- og jobbmessige hverdagen til veldig mange av oss, men hittil har altfor få oversikt over konsekvensene det innebærer. Veldig få har også iverksatt nødvendige sikkerhetstiltak. Utfordringen er at nettbrettene brukes både som et arbeidsverktøy og som en felles underholdningsenhet privat, noe som visker ut skillelinjene mellom jobb- og fritidsbruk, noe som igjen skaper nye sikkerhetsutfordringer, kommentarer Fred Habberstad, administrerende direktør i Watchcom.

Watchcoms analytikere og sikkerhetseksperter vil kunne fortelle mer om hvilke nettbrett og tilhørende operativsystemer som er de mest sikre alternativene på markedet i dag. Analyserapporten er basert på inngående analysearbeid i regi av Watchcom med tilhørende testing. Analyserapporten fokuserer på hvilke nettbrett og tilhørende operativsystemer som er sikres for virksomheter og profesjonelle brukere.

Pressen er velkommen til å ta kontakt på telefon 4000 5959 for påmelding eller nærmere oppfølging.

Om Watchcom:

Watchcom Security Group er et norsk informasjonssikkerhetsselskap som tilbyr tjenester og løsninger for sikring av IT−systemer, nettverk og webløsninger. Watchcom er en foretrukket og langsiktig partner innen IT−sikkerhet for offentlige og private virksomheter basert på selskapets erfaringsbaserte spisskompetanse med integrerte sikkerhetsløsninger og tilhørende tjenester. Selskapets erfaringsbaserte spisskompetanse er forankret innen fem forretningsområder: Utdanning, Rådgivning, Løsning, Drift og Support. Watchcoms analysegruppe utfører regelmessige sikkerhetsanalyser.

Se også gjerne: www.paranoia.watchcom.no www.watchcom.no

Tags: